Nový háv získá letos víc než sto nádraží

Správa železnic chce letos zrekonstruovat nebo opravit celkem 114 nádražních budov po celé republice. Na stavby vynaloží 1,75 miliardy korun. K největším projektům patří pokračování rekonstrukce historické budovy pražského hlavního nádraží či rekonstrukce nádražních budov v Pardubicích a Plzni.

Informovala o tom Správa železnic, která tak rozsahem investic naváže na loňský rok.

Správa letos zahájí rekonstrukce 54 projektů, u dalších 60 staveb jde o pokračování z předchozího roku. Drtivá většina z nich by se měla dokončit v letošním roce.

»Rok 2021 bude významným milníkem například pro pražské hlavní nádraží, kde na sebe plynule navážou dva velké projekty. Na jaře dovedeme do cíle rekonstrukci fasády Fantovy budovy a zároveň odstartujeme celkové oživení vnitřních prostor tohoto památkově chráněného objektu,« uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Větší či menší stavební akce se dotknou všech krajů. K největším projektům vedle pražského hlavního nádraží patří například pokračující modernizace hlavního nádraží v Pardubicích, kde letos začnou opravy památkově chráněné budovy. Začne také rekonstrukce další památkově chráněné nádražní stavby v Plzni. Trvat by měla zhruba dva a půl roku. Letos by měla být dokončena také modernizace nádraží v Havířově za 157 milionů Kč. Další velké stavby jsou plánované například na nádražích v Táboře či Písku.

Vedle úpravy nádražních budov se chce správa letos soustředit také na zlepšení prostředí veřejných toalet ve vybraných železničních stanicích. Zaměří se na celkové zkvalitnění jejich technického stavu a zároveň je bude vybavovat turnikety a elektronickými automaty dveřního zámku, aby nebylo nutné čekat na vydání klíče pokladními.

Správa železnic má na starosti provoz a rozvoj vlakových nádraží od roku 2016, kdy je převzala od Českých drah. V České republice je přes 3000 nádražních budov.

(ici)

19. 1. 2021  (ici)