Online nakupování využívá stále více lidí. Tržby před Vánoci vzrostly na 18 mld. Kč

Předvánoční tržby českých internetových obchodů v souladu s odhady meziročně stouply o 18 procent na téměř 18 miliard korun. Zhruba miliardu korun Češi v posledním čtvrtletí letošního roku utratili za nákupy na slevových serverech. Vyplývá to z údajů Asociace portálů hromadného nakupování.

Podle odborníků se bude v příštím roce číslo nakupujících přes internet zvyšovat. "V roce 2013 očekáváme pokračování trendu přesunu zákazníků z offline světa do světa online. Dá se předpokládat další dvouciferný růst tržeb jak na internetu celkově, tak na slevových portálech," uvedl Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz.

Tržby slevových portálů letos poprvé překonaly hranici tří miliard korun. "Předpokládáme, že tržby v příštím roce se budou pohybovat okolo 3,5 až čtyř miliard, takže podíl slevových portálů na celkovém online obratu se bude zvyšovat," odhadl Hardyn.
Současně se dá říci, že počet slevových portálů, kterých je nyní asi 120, se bude dále snižovat. Dominantní pozici získá jen desetina největších portálů, což předpovídá i David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování.

Tržby vyšší než milion korun měsíčně podle něj nyní inkasuje jen asi 20 až 25 slevových portálů. "Tržby přesahující deset milionů korun měsíčně pak má maximálně pět slevových portálů," dodal Antić.


Bude pokračovat odklon od lokálních služeb, jakými jsou například masáže, studia krásy nebo restaurace směrem ke kvalitním produktům. "Z těch se určitě stane jednoznačně nejrůstovější odvětví slevového byznysu," řekl Hardyn. Tuto strategii potvrdil slevový portál Seznam TIP, který provozuje tuzemská internetovou jednička Seznam.cz. Portál od ledna 2013 omezuje nabídky na služby se slevou a naopak očekává navýšení prodejů u slevových nabídek na dovolené, hotelové pobyty, zboží a značkovou módu.

(mak)


Zajímají-li vás další články deníku Haló noviny, přečtěte si vše buď v tištěné podobě (k zakoupení na stáncích), nebo v elektronické podobě na internetových stránkách www.publero.com.


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6, celkem 8 hlasů.

redakční zpráva

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.