Romeo - děkovačka. FOTO - Martin J. POLÁK

Honza K.: Romeo a Casanova z Hluboké

Jan Kopečný má kromě talentu ve vínku ještě jednu důležitou věc - vizáž. A tak není divu, že po něm fanynky šílí. Tím víc, když otevře ústa coby Romeo či Casanova, nebo na jevišti metá akrobatické sestavy při Hamletovi. Tohle jméno si zkrátka zapamatujte - je to jasný adept na muzikálovou hvězdu budoucnosti!

Zaujaly mne vaše začátky - komorní zpěv, komorní hra na akordeon... Mimochodem, jaký je rozdíl mezi sólovou a komorní hrou na cokoli? A čím to, že už v tak mladém věku jste se specializoval na vážný um?

Jako pětiletý jsem začal chodit do ZUŠ, a to na zpěv a akordeon. Proto moje hudební průprava byla především skrze klasické umění. No a co se týče komorní hry, tak se tím myslí především hra nebo zpěv, kde se tvoří různá hudební uskupení - např. dua, tria, kvarteta apod. Takže vedle sólové hry a zpěvu jsem ještě docházel na hodiny tzv. komořiny (úsměv). Mám na to krásné vzpomínky a získal jsem tím určitě dobré hudební základy.

Ještě stále spolupracujete s Lindou Finkovou?

Casanova v obležení krásy. FOTO - Martin J. POLÁK

Trošku si vyčítám, že jsem její pedagogickou pomoc tento rok poněkud zanedbával, ale při rockové opeře Klíč Králů jsme se potkávali. Je jedním slovem výborná!

Sledujete coby úspěšný účastník jedné ze SuperStar pokračování tohoto někdejšího fenoménu? Jak se díváte na nové talenty vyprodukované z této a příbuzných hudebních reality show?

Tyto TV pořady sleduji jen sporadicky. Už jich bylo tolik, že jsem ztratil přehled. Podle mého názoru se vždy nějaký talent objeví. Takové show se dokážou postarat o určitou mediální známost, ale poté nastává spousta práce a ne každý ji uchopí za správný konec.

Přece jen jste se nakonec usadil u muzikálu - coby nejnáročnějšího, dramatického divadelního žánru, přičemž začátky byly specifické. Sněhurka a sedm trpaslíků na českokrumlovské točně + slovenské turné, později všechny tři Bartákovy tituly opět open air, tentokrát na nádvoří zámku v Hluboké n. Vlt. Nepřijde vám tváří v tvář s těmito fenomény hraní v kamenném divadle tak trochu jako nuda?

(Úsměv). Je těžké v krátkosti odpovědět. Tohle je spíš téma, o kterém by se snad dala napsat i kniha. Každé prostředí má svoje plusy i minusy, ale zahrát si Romea na nádvoří zámku Hluboká je prostě nezapomenutelný zážitek. Jediné, co nás trápilo, bylo počasí, ale občas to byl i příjemný adrenalin... V kamenném divadle si zase užívám skvělého zvuku a tak trochu bližšího kontaktu s divákem.

Zastavme se u Casanovy, který v létě bude na Hluboké pokračovat. Zažíváte u tohoto senzačního radostného díla uvolnění endorfinů jako většina jeho publika? A co tancování na kostkách Hluboké? To je asi nepoměrně náročnější než na klasických prknech?

Je to rozhodně příjemný muzikál, kde se pobavíte a pozitivně naladíte. Já si tento muzikál jako Girolamo Casanova velice užívám - asi víte, co tím chci říci (smích). Přeci jen, který muž by nechtěl být alespoň na malou chvíli svůdník Casanova...

Kamenné kostky na nádvoří jsou trošku oříšek. Neustále otlučená kolena a kotníky. Občas je těžké na nich i chodit, ale nejhorší mi připadají šermířské souboje. Jednou jsem měl i těžší úraz. Ale když to sečtu a podtrhnu, tak to za to stojí!

Jednou větou prosím o shrnutí plusů tak prestižních rolí jako Romeo, resp. Casanova.

Tyto role jsou diametrálně rozdílné, ale obě jsem si moc užíval. Jako Romeo např. bezmezné lásky, zamilovanosti, přátelství na život a na smrt a posléze proměnu v šílenství a utrpení. A jako Girolamo Casanova jsem si užíval osobnosti s velkým nadhledem, šarmu a možná i trochu povrchnosti, jednoduše svůdníka Casanovy. A u obou dohromady překrásné hudby Zdeňka Bartáka a prostředí nádvoří zámku Hluboká.

Na Broadwayi v Praze jste se letos ukázal v nepřehlédnutelné roli Rosenkranze v Hamletovi a pokračujete také v Klíči králů. S Landovými jste spolupracoval i v hlavní roli Jana v Tajemství Divadla Kalich...

Tento muzikál byla pro mne obrovská zkušenost a tak trochu křest ohněm. Naskakoval jsem do již hotového díla. K nastudování jsem od Mirjam dostal DVD, scénář a tři týdny času. Zeptala se mě: »Zvládneš to?«

Já odpověděl: »Snad ano.« Ona na to: »To nechci slyšet. Zvládneš to?« A já odpověděl: »ANO.« Myslím, že jsem udělal rekord v osobním shlédnutí DVD muzikálu Tajemství... Odehrál jsem několik sice posledních (a musím říci úžasných) přestavení, ale věřím, že se Tajemství opět navrátí.

A co byste si rád střihl letos či v budoucnu? Fantóma opery či ještě něco prestižnějšího?

(Smích). Toho je mnoho... Fantóm opery je rozhodně překrásné dílo a postava Raula by mě určitě lákala, ale když jste jmenoval Broadway, lákal by mě D'Artagnan ze Tří mušketýrů či samotný Hamlet. To jsou role, které jsou určitě obrovským přáním nejednoho interpreta...

Roman JANOUCH

FOTO - Michal ŠKVOR

-------------------

Nejoblíbenější zpěvák/zpěvačka - Nemám vyloženě nejoblíbenějšího interpreta, poslouchám celou škálu umělců a hudebních žánrů. Pro příklad alespoň Steven Tyler nebo Michael Bublé;

herec/herečka - Mel Gibson/Julia Roberts;

hudební dílo - V tuto chvíli především filmová verze Bídníků 2012;

film - Vykoupení z věznice Shawshank;

barva - žluto-zeleno-modro-červeno-černo-bílá (smích);

značka auta - ŠKODA;

jídlo - steak;

pití - Coca Cola;

forma dovolené - hory/moře - bezkonkurenčně moře!

 

 


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.8, celkem 8 hlasů.

Roman JANOUCH

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.