Pod čarou

Trochu o pivu

»Páni a dámy, kupujte pivo za dolar. Každá benzinová pumpa, každý stánek u silnice vám nabídne, tak jak je u nás, ve Spojených státech, zvykem, chlazené či méně chlazené pivo značky Anheuser-Busch v oblíbené plechovce...«

Že je to nesmysl, šíření poplašné zprávy? Nebojte se, není. Jen o nějaký ten rok jsem se posunul kupředu. Prodej značky a nějaký ten pozemek se zdrojem vody pro výrobu Samsonu - ten se zatím bude vyrábět dál - se dostal do rukou amerického gigantu.

Už může konkurovat Budvaru, protože má nárok na značku Budweiser a navíc při plánované privatizaci zmíněného Budvaru může uplatnit svůj budějovický a vlastně i »český« nárok. Pak AB (Anheuser-Busch) spolkne čtvrtého největšího výrobce piva u nás a krok za krokem zaplaví český trh americkým, tedy jedině ušlechtilým pivem.

Ty splašky, které se vaří v českých pivovarech, se přece vůbec nedají pít. Nemají patřičný říz. Je tu i zkušenost z amerických dálnic dosvědčující, že u pump je zdaleka nejlepší se napít piva Anheuser-Busch. I Evropa to musí konečně pochopit. Když tedy AB získá i značku Budvar, ovšem ne varny a sládky, těch mají doma ve Státech dost, má nakročeno k tomu zlikvidovat další pivovary v Evropě a unifikovat výrobu piva.

* * *

První etapa boje o českou pivní kotlinu je tedy za námi. Již první kroky nových majitelů značky Měšťanský pivovar a vody pro výrobu Samsonu u nás svědčí o tom, že AB skutečně nejde o výrobu piva, že se jen zadrábkoval, aby se připravoval na generální útok.

Samson může zřejmě zlikvidovat přes noc. Nepotřebuje ho. Stačí jen zavřít kohoutky s vodou a zakázat mu používat část jeho dosavadní značky, tedy dejme tomu ono slovo Budweiser. Samson navždycky zmizí a místo něj američtí výrobci zaplaví trh svými plechovkami, tentokrát s nápisem doplněným o jméno České Budějovice.

* * *

Pak se může jen čekat, až náš milovaný ministr financí zopakuje svá proslulá slova o tom, že stát nemá zapotřebí vyrábět pivo a nabídne Budvar k odprodeji. Dokonce může existovat i omezení, že napřed je nutné ho nabídnout těm, kteří jsou nejblíže, nebo jsou nějak spojeni s Českými Budějovicemi, protože přece jde o značku Budweiser.

AB může pak v klidu nabídnout vysokou cenu a třeba ani nechtít varny a osazenstvo pivovaru. To ať si tady třeba vyrábí sodovou vodu ochucenou malinami nebo jablky. A pokud jde o pivo? Mají ho dost na skladě za Velkou vodou. Stačí ho dovézt. A my, milovníci nažloutlého moku si za čas zvykneme i na plechovky.

Bude to mít výhodu, že při pravidelném pití jich nashromáždíme tolik, že s nimi budeme moci chodit do »sběrných surovin« pro nějakou tu korunu navíc do domácího rozpočtu.

Jaroslav KOJZAR


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.7, celkem 11 hlasů.

Jaroslav KOJZAR

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.