Poslanec NR SR Luboš Blaha se mohl upodepisovat. Byl ovšem velmi rád! FOTO - Ivana MISÁKOVÁ
Elitu české a slovenské levice si přijelo poslechnout na 500 lidí!

Kam směřuje současný svět?

Tradiční Vratimovský odborný seminář, který se letos konal v sobotu 8. listopadu ve Frýdku-Místku na téma Kam směřuje současný svět? navštívilo rekordních bezmála 500 posluchačů a hostů.

Ti v Kulturním domě Frýdek tleskali profesoru Janu Kellerovi, profesoru Peterovi Staňkovi, profesoru Oskaru Krejčímu, docentce Iloně Švihlíkové, známé novinářce-arabistce Tereze Spencerové, poslanci Národní rady SR Luboši Blahovi a psychiatrovi Ivanu Davidovi. Na dotazy ale odpovídali i ti, kteří zdárný průběh semináře zaštiťovali: europoslankyně GUE/NGL Kateřina Konečná, první místopředseda ÚV KSČM Petr Šimůnek, hlavní organizátor Karel Klimša a za Haló noviny šéf přílohy Naše Pravda Jaroslav Kojzar.

Pokud byste čekali, že jasně nejbouřlivější aplaus měl domácí europoslanec ČSSD Jan Keller, výjimečně byste se mýlili. Ačkoli vynikající přednášky měli všichni pozvaní odborníci, největší zájem jednoznačně sklidili oba slovenští hosté - prof. Peter Staněk z Ekonomického ústavu Slovenské akademie věd a bývalý člen KSS, dnes poslanec Smeru-SD, politolog a publicista PhDr. Luboš Blaha. Oba si získali publikum zejména svými vynikajícími rétorskými schopnostmi, smyslem pro humor a obecně razancí svých vystoupení. Poslanec Blaha natolik, že ačkoli odjížděl na mimořádné zasedání NR SR předčasně, stihl už během následujícího vystoupení kolegy Davida vyprodat desítky svých knih, které s sebou dovezl a okamžitě je podepisoval frontě jejich nadšených nových majitelů. Profesor Staněk si zase zopakoval několikaminutový frenetický potlesk, kterým byl obdařen na Vratimovském semináři už předloni...

Ke globálnímu kapitalismu

Blaha, jenž byl na Vratimovském semináři již potřetí, vystoupil s referátem »Aká je odpoveď ľavice na globálny kapitalizmus?« ale k samotné odpovědi na dotaz v názvu své přednášky se ve stanovených 20 minutách prakticky nedostal. Nestihl tak ani detailně rozebrat rozdíl mezi antiglobalisty (hlásajícími návrat k národním státům) a alterglobalisty (jež razí potřebu vytvořit větší celky, které budou mít větší sílu), přesto publikum dostal do varu hned několikrát. Už když vysvětloval svůj »přestup« do Ficova Smeru slovy »Moje názory jsou stejné, jen Slovensko se mění...,« ale i při úsměvném ujištění, že není ani ruský agent (za kterého bývá pravicovou opozicí označován), ale ani agent KSČM, ačkoli by mu bylo ctí, pokud by o to byl požádán!

Vítězi globálního kapitalismu podle Blahy jsou monopoly produkující otrockou práci. Žaloval na 16-18hodinové nelegální pracovní směny bez sociálních práv či záštity odborů. Poslední bašty tzv. sociálního kapitalismu se podle něj zkrátka hroutí. Ekonomové Staněk a Švihlíková ho podpořili zařazením současného kapitalismu do 19. století, doby Charlese Dickense.

Většina řečníků se věnovala hlavním hrozbám chystaného institucionalizovaného evropského vazalství k USA, varovné zkratce TTIP - jednostranně (pro Washington) výhodné transatlantické smlouvy o obchodu a investicích, která spolu s TPP (obdobnou transpacifickou smlouvou) a uměle vyvolaným konfliktem na Ukrajině má za úkol obklíčit Čínu a odstřihnout Evropu od Ruska.

Kolonizace Evropy

TTIP nejen podle Blahy změní vše, co v Evropě známe - umožní USA zkolonizovat starý kontinent a udělat z Evropanů otroky! Tento proces ve jménu deregulace, liberalizace a privatizace už běží a bohužel ho momentálně prohráváme s vládami oligarchů a nejarogantnějších zbohatlíků, kteří se opírají o moderní, tzv. veselejší fašismus (mj. podporou vládnoucích kruhů v Kyjevě).

Kapitalisté k tomuto počínání volí také moderní metody podporování konzumismu (»hlavně držet hubu a krok, nevnímat, nemyslet«) a mcdonaldismu (mediální a kulturní manipulace). Je přitom vcelku jedno, kdo momentálně vládne, protože rozdíl mezi konzervativci a tzv. (liberálními) sociálními demokraty je jako rozdíl mezi Pepsi a Coca Colou. Všichni jsou zajedno v aplikaci tzv. kapitalismu katastrof, jehož hlavní součástí je válčení, které má udržet lidi ve strachu a šoku, kdy jsou pak dezorientováni ochotnější přijmout i to, co by jinak nikdy neakceptovali. Metodě se také jinak říká šoková doktrína!

Za válkou na Ukrajině TTIP

Většina řečníků se pochopitelně věnovala krizi na Ukrajině (ačkoli v názvu přednášky ji měl pouze další politolog a publicista Oskar Krejčí). Opakovaně se objevil názor, že občanská válka na východní Ukrajině je udržována proto, aby se europoslanci délky konfliktu lekli a pod tlakem odhlasovali TTIP. Proto je třeba na ně působit ze všech stran. Jako hlavní cíl snažení levice pro rok 2015 to vidí i Kateřina Konečná, která připomněla fakt, že to byla občanská veřejnost, která poslance EP donutila říct NE smlouvě ACTA. Je přesvědčena, že se to může (musí) podařit i ohledně TTIP.

Jak řekl profesor Staněk, Američané získají jen to, co jim dáme. »Nesmí nám z análu trčet jen boty...!« V ČR i SR máme kvalifikované lidi, jen se musíme nebát, mít odvahu. Abychom se z periferie, na které jsme se 25 let poté podle Ilony Švihlíkové ocitli, nedostali náhodou až do fáze typické refeudalizace společnosti, k níž dochází podle Kellera na Ukrajině.

To ale platí i pro Evropu jako takovou, která by přijetím TTIP zopakovala jen to, co podle Terezy Spencerové započali Američané, kteří schválenými sankcemi proti nepřizpůsobivým zemím rozjeli »vlnu střílení do vlastní nohy« čili dali příklad typickému iracionálnímu ekonomickému a finančnímu jednání.

Využít nové technologie

Staňkova přednáška »Tektonické zlomy súčasnosti a budúcnosti« přinesla bezpočet zajímavých poznatků. Mezi ostatními ale vynikalo varování před nastupujícími kontrakty s nulovou hodinovou výměrou, resp. nově s tzv. flexibilní pracovní dobou. Kapitalisté dokonce už mluví o tom, že je normální, aby lidi pracovali zadarmo - aby neztratili pracovní návyky... Hlavní osou jeho vystoupení pak byla pozornost věnovaná rozvoji moderních technologií - populárnímu 3D, termínu big data a problematice sdílené ekonomiky.

Pokud jde o big data, Staněk upozornil na rizika používání platebních karet, přes které není problém zjistit přesný psychologický profil klienta a získat data o jeho zdravotním stavu, resp. životě jako celku. Sdílená ekonomika (místo vlastnění půjčování, společné užívání všeho, co jen sdílet lze) sice sníží produkční potřeby na planetě o třetinu, ale povede to mj. k tomu, že lidé postupně už nebudou potřební! Neměli bychom si proto raději chtít chránit své soukromí? V každém případě je třeba umět moderní technologie využívat k našemu prospěchu.

Návštěvníci Vratimovského semináře, kteří se sjeli z celé ČR (od Karlových Varů po Znojmo) i Slovenska, se dozvěděli v odpovědích na desítky dotazů mj. i to, jak se to může vyvíjet dál s dolarem, proč Rusko zřejmě ustojí účelové západní sankce a proč se po zásluze dostanou nenasytní preláti do pekla. Velkým tématem, zejména pro profesora Kellera, byla politika EU, která sice brání své členské země před násilnými konflikty uvnitř Unie, ale podporuje je jinde... I proto spolu s komunistickými europoslanci Jan Keller hlasoval proti asociační dohodě Ukrajiny s EU.

Jak dál s levicí?

A česká a evropská levice v tomto rozbouřeném světě? Jediným, kdo nakonec zvládl nabídnout řešení k řečníky opakovanému konstatování, že je současná levice v krizi a povětšinou není schopna být pro voliče reálnou alternativou, byl až v odpovědích na otázky MUDr. Ivan David (někdejší ministr zdravotnictví za ČSSD). Ten kromě odborných psychiatrických diagnóz bílých límečků či povedeného vtipkování na adresu Blairovy »levicovosti« zdůraznil potřebu znovuposílit úlohu státu, stát v první řadě také nově definovat, prohloubit skutečnou demokracii, podporovat sociální kohezi, systém komunitního hospodaření a drobného podnikání. Zdůrazňuje nepotlačovat iniciativu lidí, připravovat analýzy, projekty, hlavně se už více neohýbat a vylézt z klece!

Roman JANOUCH


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.5, celkem 161 hlasů.

Roman JANOUCH

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


suda.jan
2014-11-13 03:44
ZMĚŃTE SVÉ MYŠLENÍ A ROZHODOVÁNÍ
suda.jan
2014-11-13 03:40
KAM SMÉŔUJE SOUĆASNÝ SVĚT? NEKCI BÝT VULGÁRNÍ - TEDY DO KROZNÉ
KRIZE, KOLAPSU, PÁDU A ZÁNIKU, POKUD LIDÉ NEPROHLÉDNOU, NEZMĚNÍ SVÉ
BYŠLENÍ A ROZHODOVÁNÍ.
halonoviny
2014-11-12 15:24
J. Hubáček: Ikonou současné české levice je právě prof. Jan Keller,
takže lze vřele doporučit jeho statě a přednášky. Mimochodem, zde
nabízíme odkaz na videozáznam celého Vratimovského semináře:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLqVh2YhEny3HJZ2fDo5hZ29Bp5O-BK6_c
jiri.hubacek
2014-11-11 23:56
v9x:Dobrý den,<br /> bohužel, ruštinu neovládám. Každopádně
děkuji za Vámi doporučený článek, přečetl jsem jej, nicméně
obecné levicové postoje z něj pro mě nejsou patrné. Zajímalo mě
spíše něco pro "levicové nováčky" bez nutnosti přečíst
Marxe. Prošel jsem si Wikipedii.<br />Děkuji, JH
prehodny.clovek
2014-11-11 03:17
Pro všechny.Jsem rád,že se diskuse rozjela takovým způsobem.K
Z.Ludka.Máte pravdu s tím schůzováním,ovšem bylo by třeba probrat tu
"osobní agitaci".Měl bych nějaké návrhy,jak vyrazit do
terénu,ale potřeboval bych oponenturu nebo návrhy,jak to přesněji
provést.Zde to uvádět nemůžu a mám obavy,že bychom se vůbec
sešli.K v9x.Pokusím se odpovědět Vaším stylem. PŘEDPOKLÁDÁM, ŽE
TÉŽ NEPATŘÍTE K TĚM NEJMLADŠÍM A ŽE BUDETE ODNĚKUD Z MORAVY...
Ne, jsem už důchodce a jsem z Prahy. CESTA PŘES ODBORY TEDY
NEVEDE.Nevede,slovo socialismus je v dnešní době oplzlost,takže v
nejbližší době nějaký "převrat" nečekejme,i když
někteří se zbožně dívají k událostem na Ukrajině.K té
Sibiři.Rusky jakž takž se ještě domluvím.Kdybych byl daleko
mladší,svobodný,uvažoval bych o tom.Ale která ženská by tam šla se
mnou?Spíše vidím nějakého mecenáše,který by z nějakého rozmaru
podpořil KSĆM a "zatočil" s "podnikateli",kteří
nevyplácejí např. tu mzdu. ZA DRUHÉ, O USCHŮZOVÁNÍ, BUDETE
SE DIVIT, ALE OD R. 1991, KDY VŠICHNI TÉMĚŘ ZAHAZOVALI TY RUDÉ
KNÍŽKY, TAK JSEM DO KSČM VSTOUPIL.Diví se více lidí,ale nemám rád
když se šlape po mrtvolách a tehdy KSČ politickou mrtvolou
byla.Nemůžu snést např.typy člověka jako je V.Dlouhý. ALE TÍM
NÁBOREM NOVÝCH ČLENŮ BY SE STRANA MĚLA,atd.To je opravdu na dlouhou
diskusi,ale hlavně osobní setkání,které se zřejmě nikdy nepovede.ZA
TŘETÍ, "LŮZA" SE DNES NA TELEVIZI MOC NEKOUKÁ,atd.Jo,děti se
koukají,ale spíše ty mladší,starší jsou u počítačů.Odbočím k
těm dětem,ne k "lůze".Ještě před 20 lety si moje děti
hrály před barákem,protože nešlapaly do psích hoven a nevyrojilo se
tolik úchylů.Je to škoda,protože hřiště jsou určitě lepší než
byly v minulosti(a to si přiznejme).Jinak,co se týče
gramatiky,slohu,stylistických pravidel,tak tím se nezatěžuji,ovšem
děkuji za radu.Míru zdar!
v9x
2014-11-11 00:53
VAŠEK ►Pane Hubáček, vítejte. ___ Rád bych Vám předložil tento
materiál od doc. Švihlíkové, se kterým vystoupila ve Vratimově. Je
vynikající. Ale pokud byste chtěl opravdu názorný materiál
pochopitelný pro všechny, pak bych pro Vás něco měl v ruštině. Odkaz
Vám rád poskytnu, ale nevím, nakolik se přátelíte s ruštinou. ___
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/ekonomika/Docentka-Svihlikova-USA-nas
-chteji-odstrihnout-od-Ruska-pripoutat-k-sobe-a-obklicit-Cinu-Potrebujeme-n
arodni-obrozeni-Media-nam-zamlcuji-podstatne-veci-345196◄
jiri.hubacek
2014-11-10 23:31
Dobrý den, náhodou jsem narazil na tento článek a spolu s diskuzí
pod ním jej přečetl. V závislosti na tom bych měl prosbu, zda by mi
mohl někdo doporučit jednoduchý materiál (nejsem ekonom) k pochopení
levicových postojů? Mnohokrát děkuji, JH
Z.LUDKA
2014-11-10 23:15
Chlapi,je zbytečné se tady hádat a polemizovat,každý z vás má kousek
pravdy,někdo větší a někdo menší.Je fakt,že schůzováním nic
nevyřešíme a nové lidi do strany to nepřivede.Je vidět,že komunisti
nebo alespoň z nás zapomněla jak se jedná s lidmi a co je to osobní
agitace.Nestačí na schůzi jen sedět a odškrtnout si,že jsem na
schůzi byl nebo rozdat jednou nebo dvakrát pár stranických
materiálů,které zakončíme nějakým plamenným projevem a tím to bude
končit.
v9x
2014-11-10 21:50
VAŠEK ►Romane, dobrý večer. ___ Já nepopisoval dnešní stav, kdy
mladé živí moje generace, která, díky zabezpečení pokolením našich
rodičů, na to stále ještě má. Já popisoval budoucí stav, kdy
dnešní mladí budou muset řešit sociální podmínky svého bytí již
natvrdo, tj. bez podpory mého pokolení, které již tzv. dojíždí.
Takže, abych pravdu řekl, Vámi uvedené průzkumy mě ani za mák
nezajímají, promiňte. ) Za deset let tomu bude již radikálně jinak,
kdy státní dluh s hrozbou defoltu nám všem přeroste přes hlavu, o to
mně, Romane, šlo. ) Pak už průzkumy žádné nebudou, ale rovnou
palicová revoluce.◄
halonoviny
2014-11-10 21:31
Vašku, ani nevíte, jak bych byl rád, kdybyste měl pravdu. Jen se tak
nějak bojím, že ta radikalizace společenských nálad vede zatím
spíš k volbě nevolit či volbě Babiše - a to není to pravé
ořechové. Viděl jste poslední průzkum veřejného mínění? Babiš 35
%, ČSSD 18 %, TOPáci 9,5 % a až 4. KSČM 8 % (slovy osm procent)...
Nevím, nevím, zda tomu zrovna mladí pomohou (ale za každou dobrou duši
buďme rádi, samozřejmě). RJ
v9x
2014-11-10 20:58
... ___ ZA TŘETÍ, "LŮZA" SE DNES NA TELEVIZI MOC NEKOUKÁ,
KDYŽ PŘIJDE Z PRÁCE, MÁ TOHO PLNÉ ZUBY, MOHL BYCH VYPRÁVĚT. No,
„lůza“ třeba ne, ale jejich děti tu TV zato hltají plnými doušky,
protože jsou odpočaté. ___ POKUD JDE OVŠEM O TY PŘIBLBLÉ SERIÁLY,
TAK S VÁMI NAPROSTO SOUHLASÍM. A "LŮZA", JAK JSEM SE
PŘESVĚDČIL, ANI K VOLBÁM MOC NECHODÍ. Povím to takto. Pokud k volbám
nechodí levicová „lůza“, je to špatně. Pokud však k volbám
nechodí pravicová lůza (nyní bez uvozovek), buďme oba rádi. ))) ___
ZA ČTVRTÉ, "LŮZA" SI TEĎ DO HOSPODY MOC NEDOVOLÍ, NEB TO
STOJÍ PRACHY A ONA UŽ SI TAKÉ ZVYKLA NA POHODLNĚJŠÍ BYDLENÍ. A kdo
té „lůze“ poví, že to pohodlné bydlení mají jen a pouze díky
minulému režimu? Řekl bych, že až na výjimky jim to nepoví ani ti
současní komunisté. A to je fakt problém jako hrom. Nakonec i zde, v
diskusním klubu HN to vyznívá od našich ideových protivníků tak, že
se komunisté v této zemi čtyřicet let jen šťourali v nose. Metro,
vltavská kaskáda, mohutná vědecká, průmyslová, zemědělská
základna státu jako by ani neexistovala. A ty milióny bytů rodinných
domků a chat, darmo mluvit, to se všechno asi vybudovalo na Marsu či
kde. ___ A POKUD MÁ MENŠÍ DĚTI, TAK TY JÍ TELEVIZI NEDOVOLÍ. Jistě,
jak to tak vypadá, vše je dnes inverzní. Děti komandují rodiči,
teplouši vychovávají děti, a vůbec, černá je bílá a naopak. ___
VĚTŠINOU ALE TA "LŮZA", KDYŽ UŽ SE DÍVÁ NA TU TELEVIZI,
TAK PŘI NÍ USNE. Já tedy nevím jak ta „lůza“, ale já usnu i bez
té debilní TV. Tu jsem vyhodil z domu před více než deseti lety,
včetně rádia a auta s garáží. A jsem dnes šťastný člověk, že
jsem se tohoto debilizačního faktoru jednou provždy zbavil. Mám
najednou lepší myšlení, spaní i více času a peněz. ___
POSTSKRIPTUM: Přehodný, mám k Vám radu. Za tečkami a čárkami,
kterými dělíte větnou stavbu, dělejte mezery. Radím Vám dobře,
protože i ve Wordu, když si zarovnáte veškerý text do bloku, poznáte
rozdíl. )) Hezký večer Vám i s rodinou.◄
v9x
2014-11-10 20:58
... Pravda, ne každý z Rusů je ochoten se tam nastěhovat, natož Vy
osobně, protože tamější klima jaksi pro evropské tváře rozmazlené
glob. oteplováním fakt není. Ale pokud byste chtěl vydělat pro rodinu
slušné peníze, navíc ve velice slušných podmínkách bez jazykových
a kulturních bariér, pak mnou nabízené řešení rozhodně k zahození
není. Jste mlád, zvažte to. Mám známého, který si tam po pěti
letech zvykl natolik, že tam dokonce zakotvil, takže už tam má i
manželku s oběma dětmi. ___ ZA DRUHÉ, O USCHŮZOVÁNÍ, BUDETE SE
DIVIT, ALE OD R. 1991, KDY VŠICHNI TÉMĚŘ ZAHAZOVALI TY RUDÉ KNÍŽKY,
TAK JSEM DO KSČM VSTOUPIL. Má poklona, Přehodný člověče. To se tedy
opravdu divím. )) ___ ALE TÍM NÁBOREM NOVÝCH ČLENŮ BY SE STRANA MĚLA
ZABÝVAT, ALE POPUD MUSÍ PŘIJÍT OD ŘADOVÝCH ČLENŮ, PROTOŽE SI
MYSLÍM, ŽE ZNAČNÁ ČÁST FUNKCIONÁŘŮ KSČM JE MIMO REALITU (ALE I
TĚCH ŘADOVÝCH "KOVANÝCH" KOMUNISTŮ). V tomto bodě s Vámi
souhlasím absolutně. Řekl bych, že zde se s vedením KSČM já osobně
dost rozcházím. Průměrný věk strany činí asi 76 let, čili, bez
pochyb, budoucnost strany se mi rýsuje sotva v hranicích pouhých
několika tisíc členů. KSČM se tak změní v namnoze nepočetnou
partaj. Tento bod však nyní s Vámi rozebírat nebudu, protože je to na
delší povídání. Jen doplním, již jsem to řešil ve svých sporech s
redaktorem R. Janouchem. Je pravda, že jsme se neshodli. Jsem si ale jist,
že třídní útlak ve společnosti, o němž vedení KSČM nechce ani
slyšet, protože pojem třídní boj se vedení KSČM zajídá )), povede
již v nedaleké budoucnosti k takovému rozmachu radikalizace společ.
nálad, že si myslím docela oprávněně, že příliv mladých, zejména
s vyšším vzděláním, se nakonec do KSČM radikálně zvýší.
Nedávno jsem pomáhal jedné maturantce s matikou, přičemž jsme se
neplánovaně dotkli i politiky. A byl jsem navýsost překvapen, nakolik
dnešní mládež začíná inklinovat k levicovosti. Ostatně, lze se
vůbec divit? Asi sotva. ___ Dokončení...
v9x
2014-11-10 20:58
VAŠEK ►Přehodný, opět to vezmu stejně, tedy rozhovorem s Vámi
(velká písmena). Pojďme na věc. ___ PŘEDPOKLÁDÁM, ŽE TÉŽ
NEPATŘÍTE K TĚM NEJMLADŠÍM A ŽE BUDETE ODNĚKUD Z MORAVY... Máte
pravdu, jsem z východní Moravy. A jsem starší generace, v tom máte
rovněž tak pravdu, je mi již 55 let, skoro důchodce. )) ___ CESTA PŘES
ODBORY TEDY NEVEDE. Pak zbývají jen dvě možnosti. Buď převrat k
socialismu, což v dohledné době rozhodně nebude, anebo si najít dobře
placenou práci v zahraničí. Nicméně, s tou prací v zahraničí bych
již až tak nepočítal, protože nezaměstnaných je všude více než
dost. Prosadí se jen elita, velká většina odpadne jako přezrálá
hruška. Pokud bych ale přece jen sázel na práci v zahraničí, měl
bych pro Vás návrh, již z jazykových důvodů snesitelný. Práci na
Sibiři. Neberte si to špatně, vím, o čem píšu. Od převratu ze
Sibiře odešla celá polovina tamějších obyvatel, takže dnešní
ruské vedení doslova uplácí všechny ty, kteří by svou přítomností
a prací onu vzniklou hrozivou díru zalepili. A nabízené mzdy? Nemalé,
v evropské části RF o ně zcela jistě nezavadíte, jakož ani v ČR.
Mohu Vám uvést některá jména měst, kde to reálné včetně bydlení
(levné, otop s plynem skoro zadarmo) docela jistě je ─ Surgut
(středisko těžby ropy a plynu), Omsk, Kemerovo, Novosibirsk. A kolik že
tam vyděláte? V západosibiřském Surgutu, který lze oprávněně
nazvat moderním městem s vysoce vyspělou těžbou ropy a plynu, činí
měsíční průměrný příjem tamějších obyvatel takřka 40 tisíc
Kč. Pokud byste pracoval přímo na těžebních polích, pak byste
vydělal od 60 tisíc Kč výše jako dělník. Ovšem, vyšší služební
posty jsou ceněny ještě více, směnoví mistři berou od jednoho sta
tisíc Kč měsíčně. ___ Pokračování...
prehodny.clovek
2014-11-10 20:18
K HaNo.Už se na ty projevy těšíme...
halonoviny
2014-11-10 20:13
Ano, hlavní projevy všech řečníků budou postupně zveřejňovány v
Naší pravdě...
pleningeri
2014-11-10 18:47
Doufám, že, tak jako již řadu let, v "historicky krátké
době" si přijdeme i my ostatní na své při poslechu lektorů
semináře ve Vratimově.
prehodny.clovek
2014-11-10 18:00
K v9x.Předpokládám,že též nepatříte k těm nejmladším a že
budete odněkud z Moravy,ale ne jižní.A musím uznat,píšte též
"romány"jako já a s chutí si je pročítám,i když se v
leccčem neshodnem nebo je to na takovou "polemiku".Jako
příklad uvádím Vaši diskusi ze 17.10.Nejdříve,za prvé, k té
mzdě.Ty odbory o velkou část svých pravomocí přišly na začátku
devadesátých let.A jsou organizovány ve většině případů u
státních podniků,soukromník by takového člověka,který by mu začal
organizovat odbory,tak by jej pod jakoukoliv záminkou vyrazil.Cesta přes
odbory tedy nevede.Za druhé,o uschůzování,budete se divit,ale od
r.1991,kdy všichni téměř zahazovali ty rudé knížky,tak jsem do KSĆM
vstoupil.Ale tím náborem nových členů by se strana měla zabývat,ale
popud musí přijít od řadových členů,protože si myslím,že značná
část funkcionářů KSĆM je mimo realitu(ale i těch řadových
"kovaných" komunistů).Za třetí,"lůza" se dnes na
televizi moc nekouká,když přijde z práce,má toho plné zuby,mohl bych
vyprávět.Pokud jde ovšem o ty přiblblé seriály,tak s Vámi naprosto
souhlasím.A "lůza",jak jsem se přesvědčil,ani k volbám moc
nechodí.Za čtvrté,"lůza" si teď do hospody moc nedovolí,neb
to stojí prachy a ona už si také zvykla na pohodlnější bydlení.A
pokud má menší děti,tak ty jí televizi nedovolí.Většinou ale ta
"lůza",když už se dívá na tu televizi,tak při ní usne.Za
páté,s tím Gorbačovem budete mít pravdu,ve Vašem předešlém
příspěvku to ale nevyplývalo.Míru zdar!
v9x
2014-11-10 17:10
VAŠEK ►Přehodný člověče, některá Vaše slova (velká písmena)
okomentuji. ___ ALE AŤ MI TEDY NĚKDO VYSVĚTLÍ, I KDYŽ BUDE MÍT
STOPROCENTNÍ PRAVDU, KDYŽ BUDU TEDY NAPŘ. OŠIZEN O TU MZDU, JAK TU MZDU
"DOSTAT ZPÁTKY". Pokud nejste odborově organizován, tak v
zásadě nemáte naději. ___ STRANA SE SICE USCHŮZUJE, ALE NOVÉ ČLENY
NEPŘEDVEDE. A jak je to s Vámi, Přehodný člověče, proč Vy nechcete
vstoupit mezi nás? ___ NA TÉ "LŮZE" TOTIŽ ZÁLEŽÍ CELÉ
NAŠE HOSPODÁŘSTVÍ, NIKOLI NA EKONOMECH, PRÁVNÍCÍCH, ... Na té lůze
sice záleží mnohé, souhlasím, ale má to jeden naprosto klíčový
problém. Mocenská elita státu, vědoma si toho, že sdělovadla jsou
klíčem k této „lůze“, doslova tlačí na ni tak, aby právě ona
konzumovala mocenskou mediální krmi v podobě naprosto bezduché reklamy
a neméně bezduchých, často až debilních TV seriálů a všelijakých
diskusních klubů, jejichž úroveň ve srovnání s Vratimovem nestojí
ani za tu pověstnou zlámanou grešli. Přehodný člověče, právě
„lůza“ se doslova ukájí balastem na TV obrazovkách, inteligentní
část národa, včetně té pravicové, na tu TV, stejně jako i já,
prostě nemá náladu ani čas čumět jako bezduché tele. Pak se nedivte,
že ta „lůza“ hlasuje ve volbách právě tak, jak jí na TV
obrazovkách radí největší sebranka v tomto státě. ___ OVŠEM, TA
"LŮZA" SI NEMÁ ČAS PŘEČÍST "BLÁBOLY" ... PO
DVANÁCTCE ... JE RÁDA, ŽE SI MŮŽE SCHRUPNOUT. Ovšem, ale sotva si
schrupne, tak chlastá po hospodách, anebo leží doma na gauči, aby
čuměla a poslouchala bezduchou TV „zábavu“ na úrovni debilů.
Žádný kritický rozum, jen bezduchý konzum, Přehodný člověče.
Víte, co pověděl jistý ruský miliardář na adresu ruské „lůzy“?
My ji vlastně potřebujeme jen v době voleb, aby věděli, za koho hodit
do urny lístek. A jinak, mezi volbami, ať ta sebranka nevzdělaná maká
a drží hubu. ___ KE GORBAČOVOVI. POKUD TOHLE JEŠTĚ ŘEKL, KDYŽ BYL
GEN. TAJEMNÍKEM, PROČ HO VEDENÍ (VŽDYŤ BYLO KOLEKTIVNÍ), PROČ JEJ
NEODVOLALO? Ne, on to Gorby pověděl až po funuse. Za jeho funkce to
pochopitelně nebylo.◄
prehodny.clovek
2014-11-10 16:57
K Jirka_Prager.Nemusíte číst moje romány(slátaniny).Ovšem,je
vidět,že je zřejmě čtete pozorně.Ale nechám si vysvětlit i
věci,které jsou k něčemu.Jinak,já též čtu Vaše příspěvky(a Vás
při tom neurážím) a zdají se mi někdy nedobré i někdy dobré.Jen
Vás někdy lituji,když někteří antikomunisti si z Vás dělají
srandu.Vy budete pravděpodobně ten příklad toho zatvrzelého
"komouše",který zřejmě nevynechá třeba jedinou slavnost
HaNo.A hádám,že je Vám něco přes 70 let,takže na ty Vaše názory
máte právo.Míru zdar
yucon.fox
2014-11-10 16:17
prehodny.clovek: Myslíte, že se vám dá něco vysvětlit? Já si to
rozhodně nemyslím a proto již drahnou dobu na vaše romány (přesněji
slátaniny) nereaguji. Závidím energii ostatním, kteří se o to
pokoušejí.
1 | 2
Reklama
Reklama

Reklama