Tisková mluvčí Ery a Poštovní spořitelny Zuzana Kalátová, ředitel útveru komunikace Ery Jan Doubek a průvodce seriálem Marek Němec (Foto - Karel Růžička)

Naučí seriál mikropříběhů lidi počítat?

Přispět ke zvýšení základních znalostí o hospodaření domácností - spoření, omezení výdajů, finančních nabídkách a v dalších rodinných situacích - si vytyčili tvůrci seriálu »Počítáme s vámi«, který budou v podobě 15 mikropříběhů od 11. března šířit Česká televize, Český rozhlas a deník Blesk.

Jak na dnešní tiskové konferenci v Praze uvedl ředitel útvaru komunikace Ery Jan Doubek, půjde o příběhy v délce 3:40 až 4:20 minut připravené nejen ekonomy, ale i psychology. Na běžných konkrétních životních situacích, jako narození dítěte, nákup nemovitosti, zahraniční cesta, dědictví apod., chtějí autoři poukázat na hlavní faktory a možnosti řešení, varovat před častými chybami a mýty a nabídnout divákům, posluchačům a čtenářům i obecná doporučení. Pořad je zaměřen na generaci v produktivním věku, která hospodaří s vlastními příjmy, rozhoduje o svých výdajích a je, jak Doubek poznamenal, »rodiči dětí i dětmi rodičů«. Musí tak třeba rozhodovat o kapesném pro své děti, zvážit svoje finanční zajištění v důchodu, či poradit svým rodičům, jak naložit s penězi a majetkem v seniorském věku. Právě s ohledem na cílovou skupinu je v ČT načasován na 17.55 hod. a na Radiožurnálu na 14.20 hod. Krátký formát volili dle Doubka proto, že nevěří, že by upoutali posluchače třeba na půl hodiny; bližší informace a podrobnosti by si měli lidé na základě podnětů ze seriálu najít na internetu, ve finančních institucích ap.

Tvůrci projektu připomněli data z průzkumu veřejného mínění, z něhož vyplynulo, že 80 % obyvatel ČR si uvědomuje nutnost každodenní dobré orientace ve finančních otázkách, přičemž 70 % z nich cítí, že potřebují zdokonalení v této oblasti. Za nejlepší přitom označovali respondenti svoje znalosti ve všeobecném přehledu (57,3 %), IT oblasti (56,2 %) a pak v osobních financích (53,5 %). Nejčastěji čerpají informace z médií a od bank, známé a příbuzné mají prý spíše pro ověření informací. Nejvíce lidem údajně chybí znalosti o základních finančních nabídkách, možnostech omezení výdajů a pravidelného spoření.

(kru)


(kru)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.