Ilustrační FOTO - Pixabay

V Plzni budou na bezpečnost cestujících v MHD dohlížet kamery

Zvýšit bezpečnost ve vozech plzeňské městské dopravy má kamerový systém, který se zde začne v nejbližší době instalovat. Haló noviny o tom informovala mluvčí plzeňského magistrátu Eva Barborková s tím, že jde o jeden z desítek unikátních projektů konceptu Smart City Plzeň, na nichž už více než půl roku intenzivně pracuje sedm expertních skupin, a které mají zjednodušovat a zpříjemňovat život Plzeňanům.

»Předpokládáme, že kamery budou mít zejména preventivní charakter, a že se tedy výrazně omezí počet případů napadení, kapsářství a výtržnictví. Ve vozech bude vždy rozmístěno pět až osm kamer dle velikosti vozidla,« uvedl plzeňský primátor Martin Zrzavecký (ČSSD).

»Kamery budou lokálně nahrávat záznam na vnitřní SD kartu a nahrávky uloží na centrální městské úložiště vždy na konečné stanici, případně v depu, pomocí Wi-Fi připojení. Záznamy se tak z kamer dostanou na pult městské policie většinou s nejdéle půlhodinovým zpožděním. Do budoucna se počítá s online přenosem, kdy by bylo zajištěno přímé spojení s policií« upřesnila Barborková.

»Již více než rok mají řidiči k dispozici nouzové tlačítko, po jehož stisknutí dojde k okamžitému přednostnímu volání na dispečink, kde se v systému zároveň automaticky zobrazí informace o vozidle. Policie tak dokáže v případě potřeby zasáhnout během minimální doby,« doplnil Robert Houdek, koordinátor bezpečnosti Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP).

Podle dopravně-provozního ředitele PMDP Jiřího Ptáčka má firma na využití kamerového sledování uvnitř vozů právní posudek. »Záznamy nebudou v majetku firmy, bude je zpracovávat jen policie, vedle prevence tak budou samozřejmě sloužit také k vyšetřování případných incidentů. Garantovaná minimální doba uložení dat bude tři týdny,« řekl Ptáček.

Předpokládá se, že na pořízení kamer a jejich instalaci do vozů MHD bude zapotřebí 20 milionů korun. Tyto náklady budou hradit ze svého rozpočtu PMDP.

Kamery ale zpočátku ve všech vozech nebudou. Podle Barborkové se nebudou umisťovat do těch vozidel, kterým se blíží termín vyřazení z vozového parku.

Náklady na provoz kamer jsou podle Barborkové zanedbatelné. »Jde hlavně o dobíjení při provozu vozu a o běžnou údržbu,« uvedla s tím, že všechna vozidla by mohla být kamerami osazena během následujících dvou až tří let.

Členka plzeňského městského zastupitelstva Jana Bystřická (KSČM) kamery ve vozech městské dopravy spíše vítá: »Pochopitelně mně vadí, aby na každém rohu byla kamera a sledovala každého člověka. Ale vzhledem k tomu, co slyším od lidí, kteří jezdí městskou dopravou večer z divadel, že se tam dějí hrozné věci… Stěžovali si i řidiči MHD, že si kolikrát nevědí rady, tak si nemyslím, že je to v současné době špatná věc,« sdělila Bystřická Haló novinám.

(mik)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 3.5, celkem 6 hlasů.

(mik)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.