Není CDU jako CDU

Když se řekne CDU, každému, kdo se zajímá o politiku, se vybaví německá vládnoucí pravicová Křesťanskodemokratická unie Angely Merkelové. Ale pozor. Pokud řeknu, že jsem sympatizantem CDU, nemusí to hned znamenat, že fandím známé kancléřce...

Úplně stejnou zkratku (leč v portugalštině) totiž mají nejen v nadcházejících municipálních volbách portugalští komunisté (PCP) a zelení (PEV), tedy strany tvořící právě koalici CDU - tj. Sjednocenou demokratickou koalici. A kdo zná portugalské komunisty - po těch řeckých z KKE patrně druhé ideologicky nejradikálnější v Evropě - ví, že ti s pravicovostí fakt nemají nic společného.

Je to tak. Tahle shoda zkratek se často v politické sféře stává oblíbeným prostředkem k zasazení políčku ideovým oponentům. Třeba poslanec Bundestagu za Die Linke Richard Pitterle si takhle vychutnal na jednání spolkového sněmu za přítomnosti právě Merkelové své kolegy z německé CDU konstatováním, že se rozhodl pro změnu - pro CDU. Jejich otevřená ústa vzápětí zavřel osvětlením toho, že není CDU jako CDU!

Každý první zářijový víkend se konají v Evropě dva svátky levicového tisku. Vedle tradičního Volksstimmefestu, který ve vídeňském Prátru pořádá rakouská KPÖ, se ve stejné dny koná i ještě daleko mohutnější Festa Avante! - tedy slavnost právě týdeníku PCP v obřím areálu seixalské Atalaia-Amora, tj. přímo proti Lisabonu, na druhém břehu řeky Tejo. A k tomu ještě příští rok přibude známý UZ-Pressefest, tedy svátek socialistického týdeníku DKP Unsere Zeit v dortmundském Revierparku. Jeden aby se ne již rozdvojil, ale roztrojil...

Možná si řeknete: Co z toho ty kompartaje mají - dělat takové velké slavnosti, když dohromady neposbírají ani jedno procento!? Ale to platí jen pro Rakušany a Němce. Portugalská PCP je nejen parlamentní stranou, ale v posledním volebním období dokonce spoluuzavřela i smlouvu s vládnoucími socialisty, jejichž vládu toleruje (zákon od zákonu) u moci. K tomu ve městech a městečkách proti Lisabonu ovládá téměř všechny radnice! A nebojí se jejich držení obhajovat ve zmiňovaných volbách 1. října i s hrdou veřejnou podporou VŘSR. Její 100. výročí se dokonce stalo ústředním bodem letošní Festy Avante!

Ale pozor... Jednu věc přece jen obě CDU mají společnou. Podporu migrantů. I těch z Afriky a regionu Blízkého a Středního východu. Prakticky nikoho v PCP by nenapadlo uprchlíkům plošně nasazovat psí hlavu. Portugalští komunisté to vysvětlují tak, že jsme přece všichni obyvateli jedné planety. A to nejen na milionové slavnosti Avante!

Roman JANOUCH


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 2.6, celkem 31 hlasů.

Roman JANOUCH

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


fronda
2017-09-16 21:13
Afrika je obrovský kontinent s obrovskými zdroji, který spolehlivě
poskytne obživu miliardě lidí. Ano, chce to soudnost a zdravý rozum.
Pokud někdo ty fráze o solidaritě myslí vážně, připomíná
některé soudruhy z 50. let, kteří chtěli v rámci boje s chudobou
rozdávat zdarma chleba. Výsledek byl, že chleba neměl nikdo.
rosemil71
2017-09-15 20:04
Reagoval jsem na váš příspěvek a nechápu,proč tu není můj koment
zaznamenán.Takže v krátkosti ještě jednou.Strach je samozřejmě
namístě.Nestačí vám nejnovější události z Londýna,či
Paříže?Obyčejný občan nemá možnost rozeznat fanatika od
normálního muslima.Chybou je počínání politiků,kteří umožnili,že
do Evropy je vpuštěn kdekdo.To mi nikdo nevymluví.
halonoviny
2017-09-15 13:29
No v poslední větě se zcela shodneme. Jinak přirovnávat nakažené HIV
k migrantům je mimo mísu, sorry. K pohlavnímu styku s migranty vás
přece nikdo nenutí... Ne, já chápu, jak jste to myslel, ale zase tu
používáte plošný odsudek. Ve svém strachu tvrdíte, že všichni
migranti představují nebezpečí stejné jako všichni nakažení HIV.
Ale oni nakaženi nejsou. Nakaženo je pár procent fanatických
islamistů, kteří by si sem tu cestu, budou-li chtít, našli tak jako
tak - migrace, nemigrace. A meritum věci? Váš strach. Co se tak zamyslet
nad tím, jestli není zcela zbytečný?! Strach nikdy nebyl dobrým
rádcem! R. Janouch
rosemil71
2017-09-14 22:21
Pane Janouchu,mýlíte se.Nikoho nelustruji,ani neházím do jednoho
pytle.Jen mám obyčejný,nefalšovaný strach,stejně jako spousta
jiných.Nechci se bát vyjít na ulici a nechci,aby moje děti byly v
nebezpečí.Bohužel neznám jiný způsob,jak tomu zadránit,než se
postavit proti islámské imigraci.Já vím,že většina muslimů,nejsou
fanatici.Je to podobné jakobyste tvrdil,že HIV pozitivní nejsou
nebezpečím,vždyť ne každý,kdo má např,pohlavní styk s
nakaženým,se musí zákonitě nakazit taky.A to je ten selský
rozum,nechodit neštěstí naproti a naopak je minimalizovat.Já moc dobře
rozumím solidárnosti,ale to co se děje stran imigrace s ní nemá nic
společného.Dobře,pokud už tu muslimové jsou,ať přijmou naše zákony
a pořádky.
halonoviny
2017-09-14 17:45
Frondo, já zas nevěřím, když čtu vaše věty, že jste skutečně
levicový člověk...:( R. Janouch
halonoviny
2017-09-14 17:44
Rosemile, právě neděláte nic jiného, než že je lustrujete - když
jste ochoten je házet do jednoho pytle... R. Janouch
rosemil71
2017-09-14 12:29
Pane Harfo,tak tohle je historický okamžik.Poprvé souhlasím s vaším
názorem.Líp bych to nenapsal.Jasně,že odpůrci migrantů nejsou tupí
nacionalisté,protože např.Vietnamci,Mongolové,Poláci,atd.jim
nevadí.Oni se pouze řídí selským rozumem,když odmítají
muslimy.Samozřejmě ne každý muslim je fanatik,ale řekl bych,že na
jejich lustrování jaksi nemáme čas,když se nám do Evropy hrnou po
statisících.
fronda
2017-09-13 20:58
Nevěřím, že řeči o "humanismu a solidaritě" jsou myšleny
vážně. Je to jen záminka, podobně jako když americký režim ve
jménu tzv. lidských práv přepadává stále další a další země.
Merkelovou patrně něčím vydírají, nebo prostě jen plní rozkazy. Až
se jednou bude hledat viník, nebude to Juncker ani Merkelová, budou to
levičáci, marxisté, komunisté. Ta portugalská CDU dělá levici
medvědí službu, podobně jako venezuelští socialisté. Člověk je
tvor společenský a teritoriální, chtít již dnes "jeden
svět", to je ještě větší voluntarismus, než předváděl
N.S.Chruščov, nebo Mao Ce-tung. A výsledky budou taky podobné.
martin.harfa
2017-09-13 14:33
Je škoda pane Janouchu, že se do té naší diskuse nikdo další
nezapojil...
halonoviny
2017-09-13 13:30
Proč zvláštní? Je zcela přirozená, demokratická. Opak - plošné
nálepkování jakékoli skupiny, národnosti, rasy - je rasismus,
neonacismus. To už tady přece (ne)jednou bylo - nechceme to přece
opakovat, že?! ... No právě, je tu 25-30 tisíc muslimů a ani jeden z
nich není radikální extremista, sebevražedný cvok. Není to doklad
toho, že když na jiné desítky tisíc muslimů automaticky pohlížíme
jako na potenciální teroristy (an block), že je to nesmyslné, unfair,
že je to NELIDSKÉ? R. Janouch
martin.harfa
2017-09-13 13:21
Vaše argumentace "Fakt je, že kvůli pěti až deseti procentům
pošahaných radikálů nemáme právo házet všechny muslimy do jednoho
pytle", se jeví, a to asi nejen mně poměrně zvláštní...
Současná muslimská komunita v ČR se odhaduje na cca 25 - 30 tisíc.
Formovat se tady začala již před listopadem 1989, neexistuje jediný
relevantní důvod ji uměle navyšovat, to není žádná xenofobie, ale
zdravý rozum. Proto včerejší poznámku pana Šafránka k nežádoucímu
růstu migrace rovněž z východu oceňuji, je pravdivá.
halonoviny
2017-09-13 12:16
Já v článku nepsal nic o islámu, ale o plošném nasazování psí
hlavy uprchlíkům. Nakolik jsou či nejsou zvrácené islámské hodnoty a
šaría, nemohu soudit, protože jsem tyto v originále nestudoval. A
jelikož vím, že si je každý vykládá jinak (i z těch, kteří je v
originále četli), nehodlám to na základě nejrůznějších
tendenčních překladů hodnotit. Slyšel jsem i od odborníků různé
rozbory šaríi - že není tak jednoznačně negativní, že se taky
zkresluje... Fakt je, že kvůli pěti až deseti procentům pošahaných
radikálů nemáme právo házet všechny muslimy do jednoho pytle. A
buďme rádi, že si nás zatím nevšímají (ti radikálové). Čím víc
proti nim budem nenávistní a "zakazovat islám", tím je
pravděpodobnější, že to brzo začne bouchat a najíždět i tady. A to
snad nikdo nechceme, ne?! R. Janouch
martin.harfa
2017-09-12 20:44
Jsem ten poslední pane Janouchu, který by byl loutkou a "žral"
hoaxy, spíš nějaký vymyslím. Pokud ovšem, lidi kategoricky
odmítající, zvrácené islámské hodnoty a to včetně zákonů
šária, považujete za "politicky a sociálně nevzdělané" pak
se jim co nejrychleji omluvte...
halonoviny
2017-09-12 19:58
No vidíte, a i přes ty stoleté zkušenosti nemají problém myslet dál
jako lidé a ne jako loutky, které skočí na kdejaký hoax a kdejakou
propagandistickou neonáckovskou hysterickou "hilsneriádní"
kampaň... Samozřejmě, že postoj většiny veřejnosti znám. Ale pokud
vím, že ten postoj je dán právě politickou a sociální
nevzdělaností té veřejnosti, jejím bezmyšlenkovitým skákáním na
lep kdejakému populistovi, který na tak ožehavém tématu hodlá nabrat
laciné politické body, nemohu se přece kvůli tomu s něčím podobným
smířit - naopak! Na humanistických postojích není nic pseudo, ale ani
nic frázovitého... R. Janouch
martin.harfa
2017-09-12 18:54
Mimo autentické pravice a levice existuje zdravý rozum, pragmatismus a
znalost faktických postojů veřejnosti. To jsem vám také vytknul, mezi
obyčejné lidi nechodíte, jinak se nemůžete ohánět frázemi o
internacionálních postojích. Země za Pyrenejemi mají s Maury stoleté
zkušenosti, a to od éry prvních kruciál, transplantace do
Českomoravského prostoru ve 21. století je kravina na entou. Pokud
budete nadále žít v pseudohumanitarni slonové věži nic nepochopite,
nic více,nic méně nelze k vašemu názoru napsat...
halonoviny
2017-09-12 15:47
Naopak. Teď jste mě velmi překvapil. Navzdory vašim častým
pravičáckým provokacím zdejším jsem věřil, že jste právě
otevřený a humánní člověk. Pokud vaše reakce zase není jen dalším
pokusem o nejapný vtip (jakože to tentokrát nevypadá), pak jste mě
definitivně zklamal a jistě naopak si udělal malé bezvýznamné plus u
zdejších soudruhů-nacionalistů...:( Právě HaNo by měly coby
levicový deník být otevřené, solidární, internacionální - v tomto
ohledu nehraje roli, jestli je někdo ze středu Evropy či z Pyrenejského
poloostrova! Právě proto, že byli oni prolezlí Maury, tak mají daleko
víc zkušeností než my a ví, že 90 % toho, co se tu proti migrantům z
muslimských zemí předvádí, je neodůvodněná vykonstruovaná
tendenční hysterie. Je to právě jedna z věcí, kdy Zeman (a nejen on)
pravdu nemá. Ale pokud ty názory má kdokoli jiný, než reprezentant
autentické levice, vem to čert. Nicméně právě voliči autentické
levice, natožpak její aktivisté, by měli uvažovat stejně jako nejen
portugalští, ale prakticky všichni komunisté na Západ od našich
hranic zcela automaticky. Jinak totiž už nejsou levičáky, to sorry
jako... R. Janouch
martin.harfa
2017-09-12 12:42
Tím posledním odstavcem jste to pane redaktore opravdu
"rozsvítil" to máte nějaký vedlejšák u "pražských
kavárníků a sluníčkářů"? Ale zcela vážně, chybí vám
kontakt s drtivou většinou spoluobčanů a jejich názory na migranty
alias "slimáky". Hitem posledních desítek hodin je diskuse
drtivé většiny lidí o možnosti nikoliv dostat 60 000
"éček" za přijatého migranta, ale za stejnou částku se tomu
vyhnout. Nebudete tomu věřit, ale i ti kteří mají hlouběji do žlabu
si rádi utáhnou opasek. Koho proboha zajímá co si o migrantech myslí v
zemích za Pyrenejemi, vždyť je to tam po staletí prolezlé Maury! V
srdci Evropy nemá toto kulturně odlišné etnikum co pohledávat, je to
jedna z věcí kdy má Zeman pravdu. Že to nechápe topácká,
odeesácká sebranka a kníže pán a obdobný kolaborantský odpad
společnosti, je věc jedna, ale propagovat to v HaNo je nehoráznost!
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.