Čas na další revoluci?

Na jaře jsem pevně věřil, že touhle dobou, kdy píšu následující řádky (v pondělí 23. října po poledni), budu v letadle na cestě z Moskvy do Prahy, nadopován zážitky ze svého pátého Světového festivalu mládeže a studentstva, který se do soboty konal v ruském letovisku Soči. Byla to šance na první festival tohoto druhu v zemi, kde se mluví jazykem mému srdci skoro nejbližším. Navíc 100 let od VŘSR!

Bohužel nevděk »kovaných« soudruhů z KSM a pak také (při plánu B) administrativní pomalost ruských organizátorů zapříčinila, že jsem minulý týden (v době, kdy festival vrcholil) seděl doma a přenos zpráv z místa M jistil »jen« u redakčního počítače... Ale tak zase jsem mohl jít volit a nepřipravit KSČM o další z (jak se nakonec ukázalo tolik potřebných) hlasů. Dokonce jsem za KSČM usedl i do jedné z okrskových volebních komisí a měl jsem radost, že jsme v Praze 3 byli šestí nejrychlejší ze všech a mohli tak už před půl pátou jít domů.

Nepřijdu až k hotovému, stihnu ještě na ČT24 nějaké ty zajímavé novinky ze sčítání hlasů jinde v zemi, budu svědkem závěrečného přelévání desetinek procent a jednotlivých zbylých mandátů z druhého skrutinia - těšil jsem se...

No, nakonec jsem stihl, ale leda tak vypít ten kalich hořkosti až do dna - to když ten 16. mandát pro KSČM, o který jsme kvůli finišující TOPce v hodině dvanácté přišli, byl mandát mé dobré kamarádky Gabči Hubáčkové v Ústí. Doteď jsem měl rád sedmičky, ale ze 7,77 % pro mou stranu jsem fakt radost mít nemohl. Navíc ani ta poslední sedmička ve finále nevydržela.

Jako pověstný skeptik jsem se trochu bál, že pokud nám hvězdy nebudou nakloněny, můžeme letos bohužel těsně spadnout i pod tu magickou desítku, ale že neuděláme ani osm, to zřejmě nečekal fakt nikdo...

Každý teď bude hrozně chytrý a po bitvě generál. Málokdo z nás upozorňoval na to, že bychom měli být jiní, mladší, živější, šťavnatější a třebas i prostořecí, ještě dávno přede dnem D. Já ano, ale bouchat se v prsa s konstatováním, že jsem to říkal a varoval, fakt nehodlám!

My teď musíme společně řešit to, jak nespadnout ještě níž, jak zabezpečit, aby tyhle nešťastné sedmičky byly už oním dnem, od kterého se dá odrazit jen zpátky vzhůru jako na trampolíně. Když si začneme vzájemně naslouchat a nebudeme se bát 100 let po VŘSR další revoluce, tentokrát myšlenkové, uvnitř strany, společně to - být zase pro lidi dole alternativou s velkým A - jistě dokážeme.

Roman JANOUCH


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 4.3, celkem 97 hlasů.

Roman JANOUCH

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


fronda
2017-10-28 21:39
Je to tak, ke krachu levice nejspíš přispělo i podezření, že by byla
ochotná tolerovat masovou imigraci. "Socialistická EU,
vítači-neomarxisté", to jsou obrovské úspěchy pravicové
propagandy. Přitom Merkelová, Juncker a další žádní levičáci
nejsou. Jistě je možné prosadit v KSČM vstřícný postoj k masové
imigraci, ovšem teď tam nic takového není a kdo má jiný názor, měl
by se podřídit většině nebo odejít, třeba k zeleným.
antal
2017-10-26 22:45
Pán Janouch, ja som nepovedal, že to organizujú politici, všeobecne. A
považoval som to len za jeden faktor z viacerých. A nikde u mňa, alebo
všeobecne komunistov nenájdete nenávisť k migrantom, naopak hovoríme o
rešpektovaní ich spôsobu života. Ale zároveň o inom riešení, ako to
robí imperiálny kap.
halonoviny
2017-10-26 13:21
Zajímavé pojednání, Antale. A něco na tom je, jen... Nemůžeme krást
pracovní sily zemím, kde pro ně práce už není. Že sem jdou mladí a
silní, je logické. Staří a děti by tu cestu na gumových člunech
nepřežili. Navíc právě proto, že převaděči na tom lichvářsky
vydělávají, si rodiny nemohou dovolit vyslat sem víc než jednoho
svého zástupce. A to je logicky mladý a silný člen té domácnosti.
Každopádně, že na tom převaděči vydělávají, ještě neznamená,
že to celé organizují západní politici. Hájek mě vyzývá (u
komentáře Leo Luzara), mám-li důkaz proti Babišovi, že krade, ať ho
dám k soudu. Takže máte-li důkaz, že je na tom Merkelová a spol.
osobně zainteresovaná, poskytněte ho:) Ne, prostě nic není
černobílé, takže ani není fakt, že za současnou masovou migrací
máme hledat jen zájmy mocných. To by byla přespříliš velká
konspirační teorie. A píšete-li, že původní etnika se uměla
vypořádat s klimatickými změnami, zase srovnáváte nesrovnatelné. To,
co se děje dnes kvůli globálnímu oteplování, se nikdy v minulosti
nedělo. Nemohlo, až dnes jsme svou "vyspělostí" zničili
ozonovou vrstvu atp. Směřujeme ke konci života na Zemi - to bychom měli
řešit, ne novodobé stěhování národů. Tomu se můžeme jen
přizpůsobit, snažit se, aby probíhalo pokud možno s co nejmenšími
konflikty. Budeme-li rozsévat nenávist, dopadne to naopak nejhůř, jak
může! R. Janouch
antal
2017-10-25 21:14
Do veľkej miery migrácia predstavuje krádež pracovnej sily chudobným
krajinám. Pretože podstatnú časť tvoria mladí zdraví ľudia.
Navyše, niektoré západné krajiny si pre prijímanie pracovníkov z
iných krajín stanovili ešte kritériá zamerané na vysokokvalifikované
profesie, napr. programátorov (napr. Nemecko). To je ešte väčšia
krádež. Ak zoberiete pracovnú silu krajine, ako v nej možno
stabilizovať sociálnu-ekonomickú situáciu? Práve preto treba zaviesť
globálnu správu a pravidlá aj do pohybu ľudí. Voľný pohyb ľudí
áno, ale nie chaos a takáto krádež. Ak chcete získať pracovné sily z
nejakej krajiny, zaplaťte si za ich vzdelanie. USA do veľkej miery
prežívajú ešte aj vďaka krádeži prac. sily, oni vlastne už
vlastných inžinierskych, technicky vzdelaných ľudí ani nemajú. ///
Ono, celkovo treba urobiť poriadok, zaviesť pravidlá do pohybu prac.
sily, aj vnútri krajín. Napr. Bratislava získava výhodu oproti iným
regiónom z toho, že v nej sídli mnoho vysokých škôl, ich absolventi
zostávajú pracovať v Bratislave, prinášajú vyššiu pridanú hodnotu.
Lenže VŠ nebudovala Bratislava, ale štát. A základné a stredné
vzdelanie museli poskytnúť mestá a kraje, ich náklady sa nevrátili. JE
to tiež krádež prac. sily bez zaplatenia. Nečudo, že Bratislava je
jedným z najbohatších regiónov v EÚ. Treba skrátka v pohybe pracovnej
sily zaviesť určité princípy.
antal
2017-10-25 21:04
Myslím, že tu pôsobí viac faktorov, nie jeden. Pôvodné etniká boli
sebestačné a vedeli sa vysporiadať aj s klimatickými zmenami.
Rozhodujúce sú dnes sociálne faktory. Aj talianske vyšetrovanie a iné
svedectvá preukázali, že migranti sú vození aj účelovo. Prevádzači
na nich zarábajú. Neziskovky dostávajú na nich dotácie. Kapitalisti
potrebujú lacnú pracovnú silu, a nahradiť lenivých Európanov, ako ste
napísali. Pre nich toto premiešanie znamená aj oslabenie sociálneho
odporu európskych pracujúcich. Z ich pohľadu je to celkom logické.///
Ale je tu aj pretrvávanie starého triedneho pohľadu na svet, delenie na
kasty. V r. 1991 v TV bežala diskusia čs, nemeckého, mozambického
prezidenta. Nedorobok V. Havel vyslovil tézu, že "revolúcia"
r. 1989 viedla aj k tomu, že všetky krajiny budú hľadať svoj vzor v
Západe, západnom spôsobe života. Chytil som sa za hlavu, že tento
človek, ktorý zostal hlboko v triednej spoločnosti 18.-19.st., je
totálny hlupák, pretože domysliac si súvislosti sa dala predvídať
masová migrácia na Západ. Za Havlovu hlúposť sa dnes platí vysoká
cena. Namiesto toho, aby povedal, že treba rešpektovať kultúru, spôsob
života každého etnika, krajiny, podporovať ich v rozvíjaní
sociodiverzitného (pluralitného) života na Zemi, kde sa všetky spôsoby
života a kultúry považujú za rovnocenné, bez ohľadu na bohatstvo.
Teda za migráciou stojí aj starý triedno-kapitalistický pohľad, teda
sociálny, nie prírodný faktor. Ktorý orientuje ľudí vo svete na honbu
za mamonom. /// Kapitalistická liberálna ľavica namiesto zásadného
riešenia problému poskytuje pseudoriešenia. To je jednou z príčin
nástupu extrémnej pravice, pretože sa nazýva aj neomarxistami a tým sa
vinnou za tento stav robí celá ľavica.
kafrmi
2017-10-25 20:44
R.Janouch,"ty migranty sem nikdo účelově nevozí." Pokud tomu
věříte, tak není o čem. Přeji krásné sny.
halonoviny
2017-10-25 19:36
Antale, ty migranty sem nikdo účelově nevozí. Oni jdou za
lepším, protože doma kvůli změnám klimatu (globálnímu
oteplování) už nemohou žít. Za migraci mohou v první řadě právě
změny klimatu. Začíná docházet k přirozenému přemisťování
populací... Když k tomu přičtete tamní nepokoje, že tam není
práce, nedostatek potravin a žádná voda, průměrné teploty nad 50
stupňů Celsia, zjistíte, že oni už ten svůj způsob života ve
svých zemích aplikovat nemohou. A tam, kde ještě trochu ano (zbytky),
to za 5, 10 let taky nepůjde. A za 50, 100 let už to nepůjde ani tady.
Už teď jsme se změnili v subtropy a bude hůř! ... A pak je taky
zajímavé, že úkoly komunistů odvozujete od toho, co říká
velkokapitalista a oligarcha Putin:) Místama si v té své úvaze sám
sobě odporujete... A mluvíte-li o dekolonizaci, jistě máte pravdu, ale
jistě sám víte, že je to utopie - asi jako ten komunismus... R.
Janouch
antal
2017-10-25 19:01
Pán Janouch, ani ja si nemyslím, žeby komunisti mali podporovať bordel
s migráciou. Vidieť, že ste socialista a kolíšete medzi
prokapiatalistickým a prosocialistickým postojom k problému.
Kapitalistická ľavica poskytuje pseudohumanizmus a pseudoriešenia.
Navoziť migrantov ako sluhov do Európy, pretože Európanom sa nechce
robiť. To je kapitalistické riešenie. A vyrobiť z nich občanov druhej
kategórie a teroristov. Ako to opísal aj pisateľ66, prístup komunistov
je zásadne iný. V rešpektovaní krajín, ich spôsobu života, podpore
ich ekonomiky, odstránení kolonializmu. Aký zmysel má, ak Afričania
dorábajú plodiny na európskych poliach v pozícii poddaných? Prečo ich
nemôžu dorábať doma, na vlastných poliach a vyvážať ich? Chce to
len stabilizovať ich ekonomiky a spoločnosť. Aby sa cítili dobre vo
svojej domovine. Ak ste už spomenul myšlienkovú revolúciu v kom.
hnutí, tak ona sa dotýka aj nového usporiadania civilizácie. Dospeli
sme do globálnej civilizácie, ktorá si vyžaduje už globálnu správu,
inštitúcie, zákony, princípy, menu. Globálnu deľbu práce,
spoluprácu, využívajúcu prednosti rôznych spôsobov života, kultúr,
rešpektovanie ich rovnosti. Globálna deľba práce, do ktorej sa krajiny
dobrovoľne zapoja, pretože im prinesie prospech. Teda odstránenie
imperializmu, ktorý vykorisťuje krajiny a vyvoláva tým vlny migrácie.
O tom hovoril teraz aj V. Putin na Valdajskom klube. To je úlohou
komunistov a nie miešať násilne dokopy kultúry a tárať o právach
ľudí. Práva ľudí najlepšie ochránime tak, že Afričania, Afganci,
Indiáni, Európania budú prevádzať svoj spôsob života vo svojej
krajine a nebudú musieť praktizovať politickú korektnosť, aby preboha
svojou kultúrou niekoho neurazili.
halonoviny
2017-10-25 18:29
A jak je to s tou migrací, se ptám pana místopředsedy. Např. J.
Dolejše. Pokud myslíte J. Skálu, ujišťuju vás, že i jeho názory na
tuto problematiku sleduji a jedno vím jistě. Ani on by se se způsobem
"řešení" migrační krize, jak ho agresivně vnucuje celé
zemi Okamůra, rozhodně neshodl! R. Janouch
halonoviny
2017-10-25 18:25
Tuhle lacinou floskuli jste tu už jednou někde psal. To, že hlasoval,
jak slíbil, není zásluha, ale samozřejmost. Není hloupý, aby dělal
opak. To z něj ale nesmývá fakt, že ohledně migrační krize lže,
kudy chodí, že ve společnosti vytváří atmosféru strachu, hysterie a
nenávisti, že šíří poplašné zprávy a uplatňuje náckovský
princip kolektivní viny! R. Janouch
kafrmi
2017-10-25 18:24
Ještě dodatek, jak je to s tou migrací se zeptejte pana místopředsedy,
on Vám to jistě vysvětlí, to je velice chytrej člověk a píše velice
hezké články do Parlamentních listů.
kafrmi
2017-10-25 18:21
R. Janouch, tak teda nevím, já sleduji jeho hlasování v poslanecké
sněmovně celou její sezónu a on vždy hlasoval tak jak slíbil, což se
o některých poslancích KSČM bohužel říci nedá. Ale jinak si věřte
čemu chcete, já dávám na skutky a vždy se mě to vyplatilo. Jinak
pánbíčkáři říkají, věř a víra tvá tě uzdraví, ale bohužel
některé ještě doposud neuzdravila, mě už dávno.
halonoviny
2017-10-25 17:25
Primitivní a hloupé je věřit podvodníkovi, který mění názory podle
počasí jen proto, aby z toho měl nějaký obchodní užitek. Kdyby bylo
v módě sluníčkaření, bude Okamůra první, kdo si do vily nasadí
demonstrativně aspoň jednoho migranta, aby ukazoval, jak je
multikulturní. On se neštítí ničeho. Hlavně, když to vynáší...
Jenže když kvůli svému egu a byznysu vrací na českou politickou
scénu hnědý mor (a to vrací, stačí se začíst do jeho
předvolebních plátků zvaných Na vlastní oči - mimochodem, byl to on,
kdo jako první ocejchoval všechny tzv. vítače, že jsme prý fašisté
- já, Dolejš, Prokeš, ale i jeho vlastní bratři). Já se zas bojím
lidí jako jste vy - lidí, kteří nemají problém tleskat nebezpečným
šiřitelům strachu a nenávisti, resp. principu kolektivní viny, a to
jen proto, že hledají nějakou alternativu a skočí na první, která se
zrovna namane... R. Janouch
Pisatel66
2017-10-25 16:55
Janouchu, Janouchu, mé zklamání z prohry KSČM velmi dobře mírníte.
Jestli takových jako jste vy je tam většina ... pak už nejsem zklamán,
naopak nadšen. Kam chodíte pro tu primitivní a hloupou nenávist k
jinému názoru? (...cituji vás : ... smyšlenkám jednoho samozvaného
protofašistického ultrapravicového populisty... ? Bojím se takových
jako jste vy.
halonoviny
2017-10-25 16:09
Ale přizpůsobovat jistě. Ale pořád v nějakých ohraničených
dimenzích. Nemůžete z levicové strany kvůli smyšlenkám jednoho
samozvaného protofašistického ultrapravicového populisty udělat jeho
B-éčko. Protože pak už přestáváte být levicovým subjektem... A
Okamůru poslouchám sakra dobře - n. r. od vás, kafrmi! R. Janouch
kafrmi
2017-10-25 14:32
R. Janouch, asi pana Okamuru špatně posloucháte, ona není migrace jako
migrace. Neměnné hodnoty má pouze hlupák, jelikož vše se mění, jak
člověk, tak i strany se musejí přizpůsobovat. Kdo chvíli stál už
stojí opodál jsem někde slyšel.
halonoviny
2017-10-25 13:17
Díky za Váš názor Pisateli66, ale mýlíte se Vy. Hodnoty
komunistické strany by měly být neměnné - bez ohledu na dobu a
souvislosti. Protože drtivá většina i těch dnešních migrantů,
kteří sem (do Evropy, nikoli zatím do ČR) směřují, sem jde kvůli
práci, kvůli šanci na lepší život než přežívání bez
východiska. Oni jsou vlastně takoví novodobí Bídníci - a stejně
jako k těm Hugovým, měli bychom mít pocit sounáležitosti i k těmto.
Jistě za předpokladu, že se nebudou snažit o to, co píšete. Ale
většina z nich vůbec na nějakou islamizaci Evropy nemyslí. Má
úplně jiné starosti. Argumentujete Švédskem, Německem a Francií,
ale tam se právě nic tak dramatického neděje (na to, kolik už jich
tam je). Ani v jedné z těchto zemí, nemá protimuslimská hysterie
(měnící se v primitivní plošnou nenávist) tak na růžích ustláno
jako u nás (při přepočtu na počet muslimů žijících v těchto
zemích). Snad jen v Rakousku... A už vůbec není pravda, že oni tu
berou levnou práci na úkor našich lidí. Dělají práci, kterou se
našim lidem dávno dělat nechce. Dokonce i těm Ukrajincům to už
přestává vonět. Takže my ty lidi skutečně potřebujeme - v tom
konkrétně má teta Angela pravdu. Jistěže nic se nesmí přehnat a je
třeba přísná regulace. Ale ne tzv. nulová tolerance, se kterou
přišel Okamůra. K tomu se zejména levicoví aktivisté nikdy nemohou
snížit. Jinak přestávají být v srdci levicovými! R. Janouch
Pisatel66
2017-10-24 21:37
Pane Janouchu, obávám se že si pletete, protože neznáte, přístup
komunistické strany k migraci tehdy a teď. Samozřejmě, levicová strana
se vyznačuje chápáním lidských osudů, snahou pomoci tam kde je to
třeba a kde si to příjemce zaslouží. Tak to probíhalo před rokem
1989, všichni si pamatujeme studenty z rozvojových zemí u nás (Mareček
z básníků), a byli přijímáni s porozuměním a ono porozumění bylo
cítit i z jejich strany. Určitě zanedbatelný také nebyl politický a
obchodní vliv takovéhoto konání na váhu Československa v těchto
zemích. Dnešní migrace je o něčem jiném. O získávání levné
nekvalifikované pracovní síly na úkor českých pracovníků (Ukrajinci
apod.) a o získávání vlivu nám všem známého politického
náboženství na českou společnost a v konečném stadiu na
uspořádání českého státu a stav jeho práva(Afrika, Střední
Východ...) . Jak tohle dopadá dnes vidíme v kdysi sociálně i
hospodářsky silném Švédsku, Německu, Francii.
joska.korinek
2017-10-24 20:50
Pisatel66 má pravdu. Děsí mě to nadšení mnohých lidí z možností
jím uvedených, jsem smutný z nadšení prvovoličů, zmanipulovaných
učiteli a hlavně médii, vydávajícími se za objektivní, ve
skutečnosti však lživě sloužícími zájmům bezskrupulózních
loupežníků.
kafrmi
2017-10-24 20:36
R. Janouch, ta O čévené Kákulce je mnohem lepší, než ta Vaše
poslední věta.
1 | 2
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.