V 2. kole se rozhodne mezi Zemanem a Drahošem

Českým prezidentem zůstane Miloš Zeman, nebo ho vystřídá bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš. Po sečtení hlasů z téměř všech okrsků volilo Zemana při prvním kole prezidentské volby 38,6 procenta lidí, druhý byl Drahoš s 26,6 procenta. Podporu Drahošovi ve finále voleb, které se uskuteční za 14 dní, už slíbili čtyři jeho prezidentští protikandidáti, kteří dohromady dostali téměř třetinu hlasů. Politologové ale očekávají ve druhém kole velmi tvrdý souboj, zřejmě i s negativní kampaní, ale otevřený.

Vojtěch Filip: Ve 2.kole prezid. volby se utká o přízeň voličů současný prezident s kandidátem, který je podporován např. TOP 09. Zeman prokázal ve svém prvém mandátu, že nemusí vést kampaň, protože byl po celých 5 let v trvalém kontaktu s občany, i když mu v tom mnozí chtěli zabránit.

— KSČM (@czKSCM) 13. ledna 2018

Zisk dalších prezidentských kandidátů Pavla Fischera, Michala Horáčka a Marka Hilšera se v prvním volebním kole pohyboval kolem deseti procent hlasů. Kandidát Mirek Topolánek dostal přes čtyři procenta hlasů, Jiří Hynek přes procento a Vratislav Kulhánek a Petr Hannig skončili na půl procentu.

Zeman byl vítězem prvního kola voleb ve všech krajích s výjimkou Prahy, kde byl první Drahoš. V hlavním městě byla současně nejvyšší volební účast mezi kraji v ČR, hlas svému kandidátovi tam dalo přes 67 procent lidí. Celkem k volbám v prvním kole přišlo 61,9 procenta voličů, tedy zhruba stejně jako při první prezidentské volbě v roce 2013.

Miloslava Vostrá: Přeji Miloši Zemanovi úspěch i v druhém kole této volby. Je jasně vidět, že lidé ocenili jeho přínos pro rozvoj České republiky i zlepšení života každého z nás.

— KSČM (@czKSCM) 13. ledna 2018

Drahoš po zveřejnění průběžných výsledků, z nichž už bylo jasné, že postupuje do druhého kola, ocenil své protikandidáty, s nimiž se setkával v debatách, za kultivovanou kampaň. A doufá, že od nich dostane podporu do druhého kola. V něm plánuje změnit volební strategii, vyjede za voliči hlavně mimo Prahu. Zeman, který účast v debatách prezidentských kandidátů dosud odmítal, je nyní připraven jít s Drahošem do televizní debaty, maximálně do dvou. Současně poděkoval na své tiskové konferenci za voličské hlasy a vyzval své stoupence, aby přišli hlasovat i ve druhém kole.

Podle politologů, které oslovila ČTK, ale Zeman zřejmě vyčerpal svůj rezervoár voličů, naproti tomu jeho soupeři Drahošovi může podíl hlasů výrazně narůst.

Jiří Dolejš: Zemanův náskok přes 600 tisíc hlasů je výraznější než v roce 2013. Přál bych si teď hlavně finále bez hysterie a podrazu.

— KSČM (@czKSCM) 13. ledna 2018

Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 4.7, celkem 40 hlasů.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


o.motl
2018-01-17 12:40
Na debatu s blbem je škoda klávesnice, takže sbohem, Liško.
yucon.fox
2018-01-16 23:53
Ó, nikoliv, Motle, tmelem společnosti je Drahoš se svými 26% ne Zeman s
38%, toho přece nevolilo téměř celých 60%. Nic mi raději
neprozrazujte, nevíte ani sám, co jste napsal za kravinu.
o.motl
2018-01-16 19:00
Prozradím vám fintu, Liško. Nemusíte nic odčítat, stačí zaokrouhlit
Drahošův výsledek z prvního kola. Ale jinak dobrý. Jste lepší než
váš soukmenovec s nickem kafrmi, který z výsledků prvního kola
odvodil, že Zeman je tmelem společnosti.
yucon.fox
2018-01-16 17:26
To by jeden neřekl, že 100 - 74,4 = 26,6 zaokrouhleno na 27. I vy jeden
počtáři.
o.motl
2018-01-16 11:28
Drahoš spojuje necelých 27% voličů, Liško. Je to tak těžké si to
zjistit, že se na to musíte ptát?
yucon.fox
2018-01-16 10:37
Motl přebírá štafetu s aritmetikou od Harfy. Otázka: Koho spojuje
Drahoš, pro kterého nehlasovalo 73,4% voličů? Nebo ten obrácený
způsob platí jen pro Zemana?
o.motl
2018-01-15 19:40
Proti Zemanovi volilo cca 60% zúčastněných voličů. Nejspíš to bylo
proto, že stmeluje společnost, kafrmi.
kafrmi
2018-01-15 16:54
prehodny.clovek, odjakživa platí. " Kdo seje vítr, ten sklízí
bouři". Jen úplnej blbec hasí oheň benzínem.
kafrmi
2018-01-15 16:51
yucon.fox, máte naprostou pravdu. Volby jasně ukázaly kdo rozděluje
společnost a kdo ji stmeluje. Pan Zeman vyhrál kromě Prahy v celé
republice. A tady v Praze holt máme kavárenský.
joska.korinek
2018-01-15 11:35
Foxi, s tou podobností máte pravdu. Takové nesmysly, jaké vypadávají
z těch dvou, jsou ze stejného mozkového laloku.
yucon.fox
2018-01-14 21:55
Vaše dedukce, Harfo, mě zajímají stejně, jako krokodýla nilského
symfonie f moll. Strčte si je za klobouk i s vaší aritmetikou. Použil
jsem anglický výraz proto, že ten český výstižnější by asi musel
být smazán. Mno, a protože nejsem ani zaměstnanec vámi citovaného
zdravotnického zařízení s akademickým titulem před jménem, nemohu
odpovědět přehodnému.
prehodny.clovek
2018-01-14 20:52
K yucon.fox.Když se ozval martin.harfa,ozvu se téže."Pořád si
lámu hlavu tím, co máte společného s přehodným. Je to nechutné
nálepkování svých oponentů, pravda, poněkud kultivovanějším
projevem".To je Vaše věta.Takže,hlavu si lámat nemusíte,byl bych
nerad,abyste si ji úplně zlomil,to bych si pak vyčítal.S martin.harfa
nemám nic společného,to Vás ujišťuji,ovšem nevím,jak je na tom
on.To,jak se někdy vyjadřuji(zcela záměrně)proti společenským
pravidlům ja samozřejmá věc,zkuste si někdy poslechnout stranické
vůdce z jakékoliv strany.Já se pouze projevuji veřejně a
opakuji,kopíruji pouze současného nezdvořáka č.1,kterému dám hlas
ve II.kole přes.voleb.Když může on,proč bych nemohl já?Máme přece
rovnost,ale Vy žijete asi ještě v socialismu.No,neřekl bych,že mám
oponenty.To jsou lidé,kteří nesouhlasí s mým názorem,zavrhují jej
anebo mají k mým komentářům připomínky.Nepovažuji je za nepřátele
a necítím k nim nenávist(což se některým čtenářům zde velice
daří).Tolik na vysvětlenou.A jako všude, i zde se vyskytují
šťouralové(přiznám,můj případ),blbci,ba i kreténi,ale i
inteligentní lidé,lidé,kteří mají velké IQ,ale i lidé,kterým jde o
stranu a ne o posty,ale dost věcí nechápou nebo nechtějí
chápat.Spolupráce s nimi by byla pro KSČM výhodná,ale tihle lidi se z
různých důvodů nemůžou dát nikdy dohromady.Škoda.
martin.harfa
2018-01-14 20:18
Z vaší poznámky pane Foxi, adresovanou na moji osobu: "Vyslali
jste polonahou pussy na staříka o holi, aby jej mohli kamery
kalouskovo-právní TV zachytit otřeseného. Také padělaný dopis
hradního kancléře, že pro prezidenta není třeba v prvním kole
hlasovat, protože prý postupuje automaticky svědčí o panické hrůze
pražské kavárny z onoho prvního kola", dedukuji, že dnes v
neděli 14.ledna 2018 jste v odpoledních hodinách měl možnost
vycházky, z historického zdravotního zařízení na Praze 8 a dostal
jste se k PC zařízení... Jinak si zatím dobře pamatuji, co jsem
napsal, na adresu později zrušené koalice KDU-ČSL - STAN, jsem napsal,
že s překročením požadovaných 10 % nebudou mít problém. Koalice se
sice rozpadla, ale oba subjekty v parlamentu jsou, z čehož vyplývá, že
více ne 10 % udělat prostě musely, asi tak... P.S.: Tím, že jste
použil termín "polonahá pussy" pouze prokazujete, že vrána k
vráně sedá...
yucon.fox
2018-01-14 16:51
Motle, myslíte, že vaše příspěvky na zdejším fóru mají větší
hodnotu? Vy jste ale namyšlený.
yucon.fox
2018-01-14 16:50
Kde máte hlavu vy, Harfo? Vy jste si nevšiml, že jsme měli premiéra,
který nevěděl, kde má mikrofon a po celou dobu svého úřadování
systematicky likvidoval svoji vládu a stranu, která ho do této funkce
vynesla? Že měl také zdatného poradce, který stál za vnitrostanickým
pučem při podrazu na Zemana v roce 2003? Pořád si lámu hlavu tím, co
máte společného s přehodným. Je to nechutné nálepkování svých
oponentů, pravda, poněkud kultivovanějším projevem. A ještě něco
vám prozradím. Nesnil jsem o žádném vítězství M. Zemana v 1. kole,
beru jej jen za nejmenší zlo z nabídky a vzhledem k věku, je mi to
docela šumák, kdo bude na Pražském hradě. Horší to budou mít naše
děti a vnuci. Jedno je ale jisté. Aby k tomu případnému vítězství v
1. kole nedošlo, nenechali jste nic náhodě. Vyslali jste polonahou pussy
na staříka o holi, aby jej mohli kamery kalouskovo-právní TV zachytit
otřeseného. Také padělaný dopis hradního kancléře, že pro
prezidenta není třeba v prvním kole hlasovat, protože prý postupuje
automaticky svědčí o panické hrůze pražské kavárny z onoho prvního
kola. Co se týče toho druhého, doufám, že budou vaše předpovědi
stejně přesné, jako byly ty v říjnových volbách směrem ke KDU-ČSL
a STAN. Obávám se však, že do dalšího vývoje zasáhne opakování
dějin z roku 1938-39 a "novodobý Hácha bude dosazen na
trůn". Republiku pak "obsadí" náš soused pomocí
imigrantů. Na závěr doporučené čtení:
http://www.noveslovo.sk/c/Zeman_vyhral_prvni_kolo_Je_treba_znicit_Zemana
prehodny.clovek
2018-01-14 16:50
Doporučuji některým lidem nečíst vůbec žádné diskuse, všude
může být ten hnůj.No,je fakt,že Zeman házel Sobotkovi klacky pod
nohy,nejde jen o tu sprosťárnu s Babišem,ale i o to,jak oddaloval
Sobotkovo vládnutí.Těch sprosťáren vůči Sobotkovi bylo samozřejmě
více,tak se mu nedivme,že dal hlas Drahošovi nebo komukoliv jinému než
Zemanovi.Teď budu mluvit jen za sebe,tedy v ničí prospěch.V I.kole jsem
tedy nevolil,ve II.kole bych možná toho Drahoše volil.Ale,to co spustila
ČT1 a i ostatní media(krom HaNo)proti Zemanovi,je otřesné.Tj,jako po
Velkém Listopadu všichni proti komunistům.A i kdyby se něco přihodilo
nebo byl intensivní tlak proti současnému předsedovi
KSČM,p.Filipovi,budu jej také podporovat,i když tedy v lásce jej
nemám.A musíme si přiznat,že fysicky na tom současný president není
dobře,ale v hlavě to má srovnané.Dokázal by pan Drahoš konversovat s
předními státníky německy, rusky a anglicky?Je i fakt,že Zemana musel
umravňovat i Voloďa,ale on má zásluhu na pootevření Východu vůči
EU.Ostatní věci vůči Zemanovi se mi nelíbí,ale jsou to z
mezinárodního měřítka prkotiny.A Praha a okolí by si měly
uvědomit,že je živí venkov,a ten se vůči Praze jednou nasere.
o.motl
2018-01-14 15:36
Číst diskuze na PL, je jako hrabat se holýma rukama v hnoji.
martin.harfa
2018-01-14 14:02
Já jistým lidem doporučuji vyndat si hlavu ze zadku a logicky uvažovat.
Vzhledem k tomu, že se Zeman na Pražském hradě po Sobotkovi oháněl
holí a jeho vládě příležitostně házel klacky pod nohy, byl by
expremier na palici, pokud by Zemanovi fandil. Důležité je pane Foxi,
že jako pára nad hrncem se rozplynul nesmyslný sen o vítězství Zemana
v 1.kole prezidentské volby. Kdo tu hlavu nemá v tom zadku, ví že
Zemanovo vítězství v 1.kolo může být Pyrrhovým vítězstvím.
Víkendoví voliči Fischera, Horáčka, Hilšera i Topolánka vyslyší
jejich doporučení a dají hlas Drahošovi. Bude to velmi tvrdý a
nesmlouvavý boj, ale vyčistit Pražský hrad jako Augiášův chlév za
to stojí. Praha-město a okresy Pha-východ a západ byly předem jasné.
Příjemně překvapila moravská metropole, kde k vítězství Drahoše
chybělo jen pár hlasů!
yucon.fox
2018-01-14 13:26
Jistým lidem doporučuji přečíst:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Byvaly-premier-Sobotka-si-pre
je-na-Hrade-Drahose-519945. Zejména diskusi pod článkem.
kafrmi
2018-01-13 22:23
prehodny.clovek, rozhodl jste se dobře, kéž by Vás bylo víc.
1 | 2
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.