FOTO - Pixabay

Sedmimiliardová stavba se rozjíždí

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala smlouvu s brněnskou OHL ŽS na stavbu železničního koridoru v úseku Sudoměřice - Votice. Celkové předpokládané náklady jsou přes sedm miliard korun. Jde o jednu z největších železničních zakázek v ČR za poslední léta.

»Jsme rádi, že po poměrně náročné přípravě celého projektu mohou začít práce na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru. Jeho dokončení umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu,« uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Podle generálního ředitele OHL ŽS Petra Brzeziny je stavba výjimečná jak po stránce technické náročnosti, tak co se finančního objemu týče.

Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což zkrátí cestu expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840, respektive 660 metrů.

Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich bude dlouhá 244 metrů.

Projekt by mohl získat až pětimiliardovou dotaci z Evropské unie. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Podpis smlouvy mimo jiné umožnilo stažení podání konkurenčního Strabagu na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který svoje řízení zastavil.

Na čtvrtém železničním koridoru by se brzy mělo začít stavět i na jiných místech. Jednak na zhruba desetikilometrovém úseku mezi ústím pražských vinohradských tunelů a nádražím v Hostivaři. I zde před nedávnem po nekonečných tahanicích a několika odkladech došlo k průlomu, když svou stížnost od Antimonopolního úřadu stáhla firma Eurovia. Očekává se, že vítězné konsorcium firem vedené Metrostavem by mohlo tento úsek začít rekonstruovat na začátku dubna, stavba vyjde na více než čtyři miliardy korun. Hotovo má být v roce 2021. Další očekávanou stavbou je úsek Dynín – Nemanice. V polovině února SŽDC podepsala smlouvu s vybraným uchazečem. Kompletní dokončení stavby za zhruba půl miliardy je naplánované k 14. lednu 2020.

Čtvrtý tranzitní železniční koridor je hlavní dálkový železniční tah mezi Děčínem a Horním Dvořištěm. Přetíná Čechy od severu k jihu. Celková délka koridorové tratě je 365 km.

(ste)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 3.8, celkem 9 hlasů.

(ste)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.