Ilustrační FOTO - pixabay

Ústecký kraj bude pokračovat v boji za obnovení železniční tratě

V médiích mnozí zaznamenali pro cestující špatnou zprávu, že se ministerstvo dopravy rozhodlo neobnovit železniční trať Teplice – Lovosice poškozenou sesuvem u Dobkoviček v roce 2013, na které již téměř pět let nemůže objednávat dopravní obslužnost. Kraj po téměř pěti letech čekání zjišťuje, že bylo téměř zbytečné.

Náměstek hejtmana pro úsek dopravy Jaroslav Komínek (KSČM) k tomu uvádí: »Ministr dopravy Ťok nás v tomto ohledu zklamal, když nám v říjnu 2015 slíbil, že po zprovoznění dálnice D8 obnovu tratě zajistí. Kroky, které se teď na centrální úrovni dějí, hodily náš kraj přes palubu.«

Vláda ČR dle svého webu projedná zítra Informaci o neobnovení železniční tratě Lovosice – Řetenice – Teplice v Čechách poškozené sesuvem. Již z toho je zřejmé, že o neobnovení nebude rozhodovat ani vláda, ale stalo se tak již na ministerstvu. »Bohužel nedodržel slovo ani první náměstek ministra dopravy Čoček, který nám prvního února na jednání řekl, že tak vysokou investici nemůže ministerstvo schválit samo, ale že ji bude projednávat vláda. Ve skutečnosti ji ministerstvo samo již zamítlo,« hněvá se Komínek.

V materiálu, kterým se bude vláda zítra zabývat, spatřuje kraj řadu nesouměřitelných a nevyvážených údajů. Obnova a stabilizace samotného poškozeného úseku v délce 200 m má stát snad 800 mil. Kč. To je to, co od státu požaduje, aby opravil. Již pět let nemohou jezdit vlaky, které na trati u Českých drah objednává. Cestující se přepravují s menším pohodlím po velmi klikatých a úzkých silničkách autobusy.

Přes dva roky pracoval stát na projektu obnovy a zahrnul do něj i modernizaci tratě spočívající v zabezpečení přejezdů, zlepšení nástupišť apod. Na modernizaci ministerstvo doporučilo kraji v r. 2015 spolupracovat, aby obnovená a modernizovaná trať měla lepší parametry, kraj by objednal více vlaků a celý, byť dražší projekt, bude mít lepší obhajitelnost a bude možné jej financovat z evropských peněz. »I na to Ústecký kraj přistoupil a podrobně spolupracoval na definování zlepšení tratě, protože trať skutečně vnímáme jako perspektivní,« dodává Komínek.

Modernizace nakonec byla odhadnuta na další jednu až dvě miliardy a celková cena obnovy 1,8–2,8 miliardy se nakonec stala důvodem, proč jde projekt k ledu a není vládě vše řádně ani vysvětleno. V materiálu pro vládu se pak záměr obnovy za až 2,8 miliardy hodnotí jako celek, a proto tomu stát »dal stopku«. Ve skutečnosti jsou to dvě různé akce. Modernizace nutná není, kraj na ní netrvá a lze ji provést kdykoliv následně. »Ministrovi se proti tomu ohradíme ještě písemně a podnikneme další kroky, aby se stát prostřednictvím SŽDC o svou trať postaral, opravil, neboť je to jeho povinnost, když tam trvá objednávka našich vlaků. Nevzdáme to,« uzavřel Komínek.

(za)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 11 hlasů.

(za)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.