Ilustrační FOTO - Pixabay

Varování před podomními prodejci energie

Energetická společnost ČEZ varovala před praktikami některých prodejců energií. Firma v posledních měsících zaznamenala rostoucí počet případů, kdy podomní prodejci lákají zejména starší občany na výhodnější ceny elektřiny a slibují budoucí nereálné úspory. Někteří se přitom představují jako obchodní zástupci ČEZ.

Uvedl to mluvčí společnosti Roman Gazdík. Upozornil na to, že ČEZ podomní prodej zrušil, učinil tak v loňském roce.

»Při kontaktu s podomním prodejcem, který koncového zákazníka přemlouvá k odběru či změně smlouvy jménem společnosti ČEZ nebo si jakýmkoli způsobem vynucuje osobní a platební údaje, proto doporučujeme obrátit se na bezplatnou zákaznickou linku nebo na naše zákaznická centra,« uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Firma uvedla, že obvyklým doplňkem těchto praktik bývá nátlak a spěch. »Zákazník by se neměl nikdy nechat zahnat do kouta a začít hned smlouvu podepisovat na místě. Měl by si dát třeba i několik dní čas na to, aby si smlouvu pečlivě přečetl, porovnal se stávající nabídkou a případně se i poradil s příbuznými nebo kamarády,« řekl ředitel pro prodej a obsluhu ČEZ Prodej Michal Kovařík. Se svými podněty se mohou lidé obracet také na Českou obchodní inspekci (ČOI) a Energetický regulační úřad, dodal ČEZ.

Právě ČOI varovala v březnu před prodejci, kteří nabízejí změnu dodavatele energií za »výhodnějších« podmínek a k tomu úsporné žárovky jako dárek. Od smlouvy může spotřebitel odstoupit do 14 dnů od uzavření, nebo ji bez sankce vypovědět až do 15. dne od zahájení dodávek, firmy ale pak chtějí doplatit až 2000 korun za žárovku, uvedla inspekce. Dodala, že v poslední době se na ni kvůli tomu obrací množství lidí s žádostí o mimosoudní řešení sporů. Podle informací ČTK šlo v tomto případě o počínání firmy Bohemia Energy, podobné praktiky ale zkouší i další firmy.

»Naše společnost spolupracuje s ČOI na řešení zákaznických podnětů stejně jako jakákoliv jiná společnost, kterou ČOI k poskytnutí součinnosti vyzve. Každý případ posuzujeme pečlivě a řešíme je dle individuálních okolností,« řekla tehdy bez bližších podrobností mluvčí Bohemia Energy Hana Novotná. Jednatel firmy Jiří Písařík v únorovém rozhovoru s ČTK připustil, že Bohemia Energy chce i do budoucna využívat k získávání nejrůznějších distribučních kanálů, včetně přímého oslovování. »Dnes máme jenom vlastní interní sítě, už nezaměstnáváme nikoho externě. Tito lidé pak mají velmi striktní pravidla, co můžou a nemůžou,« dodal.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 5 hlasů.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.