Reklama

Krize je znát i na výletních lodích

Dopady krize a potíže evropských ekonomik se promítají i do tržeb provozovatelů výletních parníků. Nešetří jenom běžní turisté, snaha neutrácet se odráží i v úbytku firemní klientely, která si výletní lodě pronajímá pro pořádání firemních akcí.

Vyplývá to z ankety, kterou mezi vodními dopravci. Řeky a vodní nádrže v ČR podle Státní plavební správy brázdí 66 velkých výletních lodí. Jejich počet se v posledních letech výrazně nemění.

Smysl osobní vodní dopravy v současnosti není v přepravě lidí z jednoho místa na druhé, ale jde především o druh zážitkové turistiky, uvedl předseda Sdružení provozovatelů osobní lodní dopravy Jaroslav Martínek.

* * *

Jedním z dopravců, kteří v poslední době zaznamenali mírný úbytek klientely, je provozovatel výletní lodi Kolinea František Martínek. »Doprav je méně, šetří firmy i školy,« uvedl kolínský vodní dopravce.

Podobný trend potvrdil i Dušan Sahula, ředitel Pražské paroplavební společnosti, která společně se sesterskou společností Evropská vodní doprava tvoří nejsilnějšího hráče na tuzemském trhu.

Přestože prý někteří stálí klienti odešli, řada dalších lidí si ale cestu na palubu výletních lodí našla, dodal ředitel paroplavební společnosti, jejíž značnou část aktivit tvoří přeprava lidí z centra Prahy do zoologické zahrady v Tróji.

* * *

Podle Jana Šulce z Moravské vodní dopravy je velký rozdíl v tom, kde dopravci lidi vozí. Výhodu prý mají například provozovatelé v Praze nebo v Lednici, kteří mohou jezdit celoročně. Na Baťově kanále, kde Šulc podniká, je sezona kvůli uzavírkám plavebních komor omezená prakticky jen na léto.

Zdymadla jsou otevřena od června do srpna, v květnu a v září pak fungují jen o víkendech. K osobní přepravě si proto musel přibrat ještě půjčovnu lodí.

Koncesi na provozování osobní dopravy po řekách a přehradách má v ČR podle centrálního živnostenského registru 169 dopravců. Většina jich vozí turisty po přehradách vltavské kaskády, v okolí Prahy, na Labi mezi Mělníkem a hranicí s Německem a mezi Poděbrady a Nymburkem. Na Moravě vodní dopravci jezdí zejména na Dyji a Vranovské přehradě, Baťově kanále nebo na Brněnské přehradě.

(ici, čtk)

******************

Na této straně 6 (Z EKONOMIKY) si ještě můžete přečíst:

  • Čepro zařadí do nabídky vysoceobjemová paliva
  • Prali špinavé peníze, teď se omluví a je to...
  • Želva poráží zajíce
  • Španělsko: Objem úvěrů v selhání rychle roste

To vše buď v tištěné podobě Haló novin (k zakoupení na stáncích), nebo v elektronické podobě na internetových stránkách www.publero.com.

******************


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.4, celkem 16 hlasů.

(ici, čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama