Ilustrační FOTO - Pixabay

Němci vymění staré diesely za nové

Majitelé naftových vozů splňujících starší ekologické normy z německých měst, ve kterých je vzduch zvláště znečištěný, by měli mít možnost si vybrat, zda využijí pobídek formou odkupu starého auta na protiúčet při nákupu nového, nebo si nechají modernizovat motorový a výfukový systém vozu. Dohodly se na tom strany vládní koalice.

Samotné automobilky ve svých vyjádřeních dávají přednost výměně aut před úpravou motoru, která by pro ně mohla být nákladná. Slíbily, že nabídka odkupu na protiúčet začne platit okamžitě, řekl ministr dopravy Andreas Scheuer. V případě úpravy pohonné jednotky je podle něj stále potřeba domluvit finanční podmínky, tedy kdo bude výměnu platit, a také technickou stránku věci. Vláda totiž chce, aby veškeré náklady na úpravu motorů hradili výrobci, někteří to však odmítají. Scheuer dodal, že nyní byla dosažena politická dohoda a o podrobnostech zavedení této dohody se stále jedná.

Program výměny starých aut za nové formou slev nebo odkupem starých aut na protiúčet se má týkat vozů, které splňují starší ekologickou normu Euro 4 a Euro 5. V současnosti musí auta splňovat standard Euro 6, který platí od roku 2014. Nová osobní auta splňující Euro 5 se nesmějí v EU prodávat od 1. ledna 2015. To znamená, že dohoda se týká naftových vozů prodaných nejpozději v roce 2014.

Okamžité zavedení pobídek by mělo zajistit, že řidiči se starými vozy je budou moci vyměnit za nové ještě před zavedením zákazů jízdy starých naftových vozů v některých městech. Vláda očekává, že stejnou nabídku učiní svým zákazníkům nejen německé, ale také zahraniční automobilky.

Ekologická organizace Greenpeace uvedla, že německá vláda nedokázala poskytnout řešení dieselové krize, a obvinila automobilky, že zneužívají situace. »Automobilky se snaží obrátit podvody s emisemi ve zlatý důl prodeje nových aut - tato strategie bude nadále poškozovat klima a plýtvat zdroji,« uvedla v prohlášení.

Podle údajů německého úřadu pro dopravu KBA jezdí na německých silnicích v současnosti 46,5 milionu vozů. Z toho je 3,1 mil. naftových vozů splňujících standard Euro 4 a 5,7 mil. s Euro 5.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 4, celkem 1 hlas.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


hajek.jiri51
2018-10-07 14:53
A ty staré vykoupí jejich "bratři" z východu EU... Co by kdo
neudělal pro "blaho" planety a zbytků jeji zoosféry.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.