Ilustrační FOTO - Pixabay

SŽDC připravuje P+R u trati Praha - Kladno

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybuduje ve středních Čechách podél připravované modernizace železniční trati z Kladna k pražskému ruzyňskému letišti nová záchytná parkoviště pro 1374 automobilů. U vybraných zastávek dále vzniknou parkoviště pro krátkodobé zastavení.

Správa železnic to oznámila v tiskové zprávě. Podle ní tato investice společně se samotnou rekonstrukcí trati pomůže snížit provoz na silnicích a posílit přestupy na železniční dopravu mezi Kladenskem, oblastí na západ od Prahy a jejím centrem.

»Praha se v současnosti zejména po ránu potýká s velkým náporem středočeských aut a v budoucnu se bude situace spíše zhoršovat. Netřeba dodávat, že oblast mezi největším středočeským městem a Prahou patří k nejvytíženějším. Naším úkolem je udělat maximum pro to, aby i v této aglomeraci lidé přesedli z aut do vlaků,« uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Nejvíce parkovacích míst by mělo vzniknout v Hostivicích, kde SŽDC plánuje výstavbu dvou záchytných parkovišť s celkovou kapacitou 461 míst. Stovky dalších parkovacích stání vzniknou v Jenči (256), Kladně (273) a u zastávky Malé Přítočno (384), která nahradí stanici Unhošť.

Záchytná parkoviště zvaná P+R (park and ride, neboli »zaparkuj a jeď«) jsou většinou budována na okraji větších měst v těsné blízkosti veřejné hromadné dopravy. Jejich účel spočívá v omezení automobilové dopravy ve městech a většího využívají veřejné dopravy.

Nové spojení mezi Prahou a Kladnem, které povede kolem letiště, má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a mělo by umožnit provoz vlaků jedoucích na letiště i do Kladna v desetiminutových intervalech. Rekonstrukce celé trati by měla stát zhruba 31 miliard korun. SŽDC rozdělila celou trať do sedmi částí, které se budou realizovat samostatně. V současnosti se pracuje pouze na Negrelliho viaduktu.

V budoucnu by u letiště mohla vést i vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan. Možnosti této trati aktuálně řeší studie proveditelnosti.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.5, celkem 4 hlasy.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.