Nad jedním výletem na Tchaj-wan

Když jsem si přečetl internetovou informaci o návštěvě skupiny Pirátů na Tchaj-wanu, napadla mi otázka: Proč u některých organizací mladých revolučnost začíná a končí slovy? Ano, mám na mysli ono »Pusťte nás na ně«, což zní beze sporu revolučně. Jenže za těmi, co toto heslo vymysleli, není, jak se ukazuje, práce, snaha odstranit nešvary, ale zejména negativismus téměř bez programu. To ovšem není mnoho. Před sedmdesáti lety mladí po válce začali naplňovat jiná hesla: »Lidice, Most, Litvínov« a jejich obsahem byly stavby, které společně s heslem »Roztočte kola«, umožnily se zčásti vypořádat s problémy, které nám tady zanechala válka. Něco se podařilo, něco nikoli. Pak vietnamská válka, »květinové děti«, »hippies«, prožily svůj generační protest, či své »Hair«, které pro mnohé byly nepochopitelné. Ale stále jejich obsahem byl nesouhlas s daným sociálním rozdělením světa. Také nástup »zelených« let sedmdesátých a osmdesátých spojený s úklidem přírody byl protestem proti devastaci krajiny a snahou zastavit bezbřehou exploataci surovin. A současné »hnutí žlutých vest« ve Francii má v sobě sociální náboj, který pro mladé, a nejen pro ně, obsahuje naději po lepším světě, po světě, kde nebude hegemonem kapitál. Na rozdíl od stoupenců onoho revolučně znějícího »Pusťte nás na ně« jim všem o něco šlo a jde.

Těm, kteří přijali název Piráti a pirátsky se také chovají, nejde ale o nic podobného. Proto na tzv. soukromou cestu placenou protistranou, tj. někým na Tchaj-wanu (prý tzv. vládou, ale tomu bych se dost divil), se pražský primátor se svou manželkou a poslancem Michálkem doprovázeným také partnerkou, zastupitelkou Míšou, známou svými pornofotografiemi, vydali do Taipei. Všichni členové strany Pirátů.

Mnohé otázky k této cestě však zůstaly bez odpovědí, zvláště když televizní stanice, zajímající se o jakýkoli krok týkající se hlavy státu, premiéra a komunistů, zájem o ní okamžitě ztratily. Proč asi?

Přitom šlo o podivně zajímavou kauzu. Nemohu se nezeptat: Proč vlastně šlo »o delegaci z Prahy«, když poslanec Michálek už není pražským zastupitelem? Jde o Čínu a o její ekonomický a politický vzestup, jak jinak. Za krátkou dobu svého působení na pražské radnici MUDr. Hřib dokázal v tomto směru zničit mnohé. Prý, píše se na internetu, se mu z jakési akce podařilo »vytěsnit« čínského velvyslance. Na radnici zavládla už tibetská a prý dokonce i tchajwanská vlajka. Bylo také zrušeno usnesení předchozího zastupitelstva o »jedné Číně« a mohl bych pokračovat dalšími kroky, které jsou  v rozporu s mezinárodněprávními závazky naší země... Je víc takových akcí, jež Praha pod Hřibovým vedením v tomto směru připravila a připravuje. To vše pan primátor ze strany Pirátů dokázal během relativně krátké doby, co se prosadil do funkce, zajistit.

Jenže nebývá zvykem, že doslova po několika týdnech, kdy převzal odpovědnost, začne dělat kroky, které boří vše, co jeho předchůdci z různých politických stran udělali, byť by to byl Tchaj-wan a jiné Hřibovy protičínské akce. Jasně z toho plyne otázka, v čím zájmu pozvali pana primátora a předsedu klubu Pirátů ve Sněmovně za odměnu do této země? A všechno zaplatili. Co za to museli slíbit? Jak dál se Praha bude muset ponížit? Nebo, co pro Tchaj-wan udělat – jsme v době, kdy je »něco za něco«. A že by někdo z Tchaj-wanu dal statisícovou cestu svému sympatizantu zdarma? A proč u toho byl právě předseda poslaneckého klubu?

Ne, něco takového je v kapitalistickém systému nepředstavitelné. Zbývá tedy jen jediné: Najít odpověď na to, co všechno museli ti dva pánové slíbit, aby si mohli několik dnů užívat až na opačném konci zeměkoule? Nebo mohu bláhově věřit internetu, že šlo jen a jen o erotický výlet »se sexem po tchajwansku«? Nebo že si tak Piráti představují »revolučnost«?

Jaroslav KOJZAR


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.9, celkem 71 hlasů.

Jaroslav KOJZAR

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


pruska
2019-04-30 17:47
miki. máte pravdu, mě je taky líto všech chudáků, kteří dřou od
rána do večera pro nadnárodní koncerny, třeba za dolar na den.
miki.13
2019-04-30 15:06
pruska: je mi líto všech chudáků, kteří žijí v totalitních
režimech.
pruska
2019-04-30 12:26
miki.13 chválím, prosím, zašlete bud´ do Guatemaly nebo Salvadoru,
popř.do Haiti nebo Portorika. Zde je taky potřeba pomoci. Kubu si
zajistíme. Každopádně, miki, vy nebudete tak špatný člověk, jak
se jevíte.
miki.13
2019-04-30 11:50
Našel jsem pastelky, kam je mám poslat?
pruska
2019-04-30 09:24
donalde, pomáhat se má, my pomáháme Kubě, vy pouze
"tlacháte" na internetu.
donald.kaczerowski
2019-04-30 09:17
pruska - Kubou se oháníte vy komunisti. Pořád děláte, jako že je to
tam úžasné a pak pro ně sbíráte pastelky.
pruska
2019-04-30 08:05
donalde, proč se stále oháníte Kubou ? Já vám taky nedávám za
příklad Haiti, spojence USA, kde je situace daleko horší a na Haiti
neplatí embargo USA. Na tu, ani ti vaši kamarádi, žádnou sbírku
raději nedělají.
donald.kaczerowski
2019-04-29 21:12
pruska - Byl jsem na Kubě, USA jsem procestoval křížem krážem, znám
je velmi dobře. Ideální není nikde nic. Ale řeknu vám to stručně: k
čemu je Kubáncům gramotnost, když nemají čím psát (viz zdejší
článek paní Hořejší o sběru propisek a pastelek.
pruska
2019-04-29 19:06
donalde, donalde, nadávám a urážím, no tak hlavně, že vy nikoho
neobtěžujete přihlouplým komentářem a celé dny nepíšete nesmysly
do HaNo. Vedete smysluplný myšlenkový tok a spolu s odborníky přes
vše možné i nemožné s maxmilianem, mikim vedete "vysoce odborné
debaty" . Divím se, že vás ještě nepovolal pan Šafr do svého
Svobodného fora, nebo pan Bakala nepřijal do svého novinového impéria.
Jinak na Kubě jsem byl, není tam vše ideální, ale i vám doporučuji
třeba takové Haiti nebo podobné destinace. Možná, na rozdíl od vás
jsem navštívil všechny kontinenty a věřte ani v USA není vše
dokonalé, např. negramotnost , porovnejte si negramotnost v USA a třeba
na té Kubě. Budete nemile překvapen.
donald.kaczerowski
2019-04-29 18:11
pruska - Ale vždyť vy zase jen místo diskuse nadáváte a urážíte.
Jste stejný jak ti západní salonní levičáci. Proč tu pořád
trčíte, když je tu všechno hnusné. Proč se už dávno nekoupete v
bohatství na Kubě nebo ve Venezuele.
miki.13
2019-04-29 17:39
Pruska: Klause ani Havla vám nenutím, jestli ale uznáváte pouze dílo
vašeho učitele Vladimíra Iljiče a to co napsal před sto lety, tak to
je mi vás opravdu líto. To potom nepochopíte ani tu učebnici pro
základní školy.
pruska
2019-04-29 17:10
miky, díky za doporučenou četbu, ale myšlenky "velkého"
ekonoma Klause nebo myšlenky "velkého" filosofa a dramatika
Havla jsem mě vzdáleny. Každý holt máme své filosofy o které se
opíráme a čerpáme.
miki.13
2019-04-29 17:03
Pruska: no doporučím vám i jinou literaturu než z velké knihovny
marxismu leninismu a Leninovo slavné dílo Imperialismus jako nejvyšší
stadium kapitalismu aneb předvečer socialistické revoluce. Lenin to psal
v roce 1916 a já vám doporučuji i jiné knihy než tuto dobrodružnou
literaturu. Pro začátek by vám stačila nějaká učebnice ekonomiky pro
ZŠ, SŠ. Možná se něco nového dozvíte.
pruska
2019-04-29 14:26
donalde, pokud se nepletu, tak nejvyšším stádiem kapitalismu je
imperialismus, nebo se pletu ? No, a definice imperialismu asi znáte,
když ne, tak se to naučte, je to jednoduché. Takže, když píšete o
hanebných systémech, tak místo kapitalismus si tam dejte imperialismus a
stejně se dostanete k tomu vašemu, obdivovanému kapitalismu. Vzhledem k
tomu, že mám od narození modré oči, tak to vypadá, že ty rudé oči
budete mít asi vy, pokud mě vidíte rudě, nevadí, patřím ke
"komančům", "rudým sviním" kremrolím, apod. jak
mě občas častují. Jinak, že dnes prší nezpochybňujete ?
donald.kaczerowski
2019-04-29 11:42
pruska - Je hezké, že znáte obě knihy, ještě tak kdybyste si to uměl
přebrat. Třeba by vám došlo, že kapitalismus není ideologie, ale
ekonomický systém. Samozřejmě ne zcela dokonalý, protože dokonalé
není nic, ale stále ze všech známých ekonomických systémů nejlépe
fungující. To zaprvé. Zadruhé: vždycky jsou pro mne nevěrohodní
chlapci, kteří pomlouvají systém, v němž si žijí jako vepříci v
žitě. Kromě autorů Černé knihy kapitalismu např. Oliver Stone a
další američtí salónní levičáci. Vždycky si říkám, proč se
neseberou a nejdou např. na Kubu. Vždyť by jim tam se svými
geniálními mozky pomohli k obrovskému blahobytu. Za třetí: to, že
autoři Černé knihy kapitalismu obešli všechno, co se jim nehodilo (za
všechno pakt Molotov - Ribbentrop, ale i spoustu dalších věcí)
svědčí tom, co je to z vykuky. Navíc jste si moc nepřebral můj text.
Napsal jsem, že fašismus a komunismus byly stejně hanebné systémy. O
kapitalismu ani slovo. to jen vy na všechno koukáte rudýma očima a
ztrácíte soudnost.
pruska
2019-04-29 10:55
donalde, znám obě knihy, není to hezké čtení, ale ty oběti
vycházejí pomalu stejně. Jde jenom o to, že vidíte pouze oběti na
jedné straně, ale ona ta druhá strana, kterou asi obdivujete, je na tom
stejně, možná hůře. Tak, počítejte a nezapomeňte připočítat
" arabské jaro", tam vám ty oběti budou naskakovat
"geometrickou řadou." Ještě jedna poznámka závěrem,
napoplet´te si knihy.
donald.kaczerowski
2019-04-29 10:19
pruska - Existuje ovšem Černá kniha komunismu, po níž se autoři vámi
doporučovaného pamfletu opičili. Za pozornost ovšem stojí především
srovnání, který z obou systému funguje a který nikoliv.
pruska
2019-04-29 10:06
Tak mám takový dojem, že tento článek sleduje celý
"slavný" USTR. Selektiv si zde užívá erotického
vyvrcholení, miki podporuje pomatené piráty, maxmilian vzpomíná na
erotické zážitky v erotických klubech a přepočítává mrtvé v
gulazích, donald už zná výsledek přepočítávání a nyní bude
počítat mrtvé a zavražděné "velkým bratrem " USA za
posledních cca 40.let ve válkách a převratech, které má na svědomí.
Doporučuji Černá kniha kapitalismu. Tak, kluci, počítejte !
donald.kaczerowski
2019-04-28 23:27
Těm, co tady vymáhají odpověď na otázku zda měly více obětí
nacistické plynové komory nebo sovětské socialistické gulagy. Tím
srovnáním jste to rozhodli sami. Byly to stejně hanebné systémy.
Otázka, který byl horší, už je podružná.
svaty_vaclav
2019-04-28 13:01
velkymaxmilian - nesnažte se pořád a neuhýbejte pořád, už jste
dostatečně prokázal svoje sklony k nacismu, který je zplozen
kapitalismem.
1 | 2
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.