Byla vůbec Rudá armáda?

Kdo nás vlastně osvobodil? Víte to? Když tak čtu odpovědi z anket mezi mladými, které zveřejňují pravidelně Haló noviny, mám jasno. Mladí lidé, a nejen oni, už z nedávné historie nevědí nic. V jedné anketě slovenské televizní stanice JOJ, kterou lze poslouchat i v České republice, si slovenská část odpovídajících nevzpomněla ani na to, kdo to byl T. G. Masaryk, a ta česká zase nevěděla nic o M. R. Štefánikovi. V pátek před 1. májem jsme se zase, tentokrát v anketě zmíněných Haló novin, setkali s totální neznalostí důvodu, proč právě tento den se nazývá Svátkem práce. Proto zřejmě pracovníci BIS vložili do své zprávy nutnost převyprávět české dějiny. Postřehli, že dosavadní manipulace nestačí a že je konečně třeba manipulovat z gruntu.

Zvlášť v této souvislosti vadí rok pětačtyřicátý. Kdo nás vlastně osvobodil? Učitelka z Brna nám před nedávnem přímo na kameru v pořadu Máte slovo redaktorky Jílkové bezostyšně tvrdila, že to byla americká armáda. Ohlas byl značný. Proto se letos na všechno zřejmě půjde jinak. Televizní kamery jsou připraveny, manipulace může začít. V době, kdy v Brně se pamětníci šli poklonit hrobům sovětských vojáků, kteří padli při osvobozování moravské metropole, se Prahou za asistence samotného amerického velvyslance projela kolona »americké armády«. Tedy nikoli té opravdu americké, čehož se jednou možná také dočkáme, ale mužů v amerických uniformách na amerických autech, v amerických tančících. Když k tomu televizní manipulátoři dodali, že jde o akci k osvobození, pak nepamětníci si nemohou myslet nic jiného, než že si připomínáme to, jak jsme, tedy i v Praze, byli osvobozeni. Že by stejně byla propagována skupina ruských motocyklistů, kteří se - jako tomu bylo minulá léta - přijedou poklonit hrobům padlých i k nám do Prahy, je pochopitelně nesmysl. Proto také pietní akce v Brně se musela obejít bez televizních kamer.

Ve školách možná, pokud vůbec, takové učitelky, jako byla ta v pořadu Máte slovo, mezitím vykládaly dětem, že nebýt americké armády, pak by Brno nebylo už koncem dubna svobodné. O tom, že ještě 2. listopadu 1944, 149 amerických liberátorů a boeingů shodilo na střed města, kde nebyl průmysl, 2500 kusů bomb, které zbytečně zabily 578 civilistů, jistě ani slovo. Ti mrtví z onoho bombardování nejsou zajímaví. Stejně jako těch na pět set sovětských vojáků, kteří padli při osvobozování našeho hlavního města. A stejně to je zcela jistě »komunistický mýtus«, protože pravdu, již dosvědčují »američtí vojáci« projíždějící koncem letošního dubna Prahou, aby dál pokračovali ve své cestě na západ, je možné si dokonce osahat. A jak známo, co člověk na své oči vidí, to si zapamatuje.

Nepochybuji o tom, že v některé z příštích anket nám lidé nepamatující tu dobu - a pamětníci už nebudou - nám bez uzardění sdělí, že Prahu a vlastně celé Československo osvobodili Pattonovi vojáci. A tvrzení o Rudé armádě? Byla vůbec taková armáda? A jestliže ano, pak dozajista šlo o okupanty, kteří nám stejně jako nacistická wehrmacht vzali »naši svobodu, pravdu a lásku«. A o to manipulátorům také jde.

Filip ZACHARIAŠ, předseda OV KSČM Vyškov a člen VV ÚV KSČM


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.4, celkem 118 hlasů.

Filip ZACHARIAŠ

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


pleningeri
2019-05-03 09:04
V průběhu pražské operace bylo zajato na 860 000 vojáků nepřítele,
ukořistěno na 9 500 děl a minometů, 1 800 tanků a samohybných děl, 1
100 letounů, ... 11.05.1945 skupina armád Mitte kapitulovala.
mira.ben
2019-05-03 08:46
pleningeri: Tímhle podivným onikáním hovoříte běžně?
Prokopic.Karel
2019-05-03 07:06
Americká armáda v roce 1945 ztratila na území České republiky (Plzeň
a okolí) asi 65 (šedesátpět) vojáků, především při dopravních
nehodách. Čest jejich památce. Němečtí vojáci panicky zdrhali do US
zóny, protože si byli vědomi zvěrstev, která učinili na východě
Evropy. Kolik set tisíc vojáků Rudé armády padlo v osvobozovacích
bojích na "zbytku" našeho území, nám Naše Nezávislá,
Veřejnoprávní TV jaksi tají.
velkymaxmilian
2019-05-02 21:30
Pleningeri alias rudý mlokonoku přestaň v křeči pindat a přiznej si,
že jsi si něco popletl. 11.5.1945 padly poslední výstřely 2.sv. války
u Milína, které se Schönerovou neměly pochopitelně nic společného.
Jsi prostě ubohá zakomplexovaná bytost, které není pomocí, přestaň
otravovat a běž spát a už se nevracej!
pleningeri
2019-05-02 19:51
Opět si přečtou co jsem napsal. Zvednou se, asi mají dlouhé vedení, a
vypraví se na výlet. Jinak, mám z nich kozy, dlouho jsem se nepobavil
... "Byl jsem tázán" to je ze školy? Že by sám
velkymaxmilian dělali školníka na základce?
velkymaxmilian
2019-05-02 19:41
Pleningeri, tázán jste byl na tu bitvu z 11.5.1945 kde RA rozdrtila
milión vojáků wehrmachtu, tak se rozezpívejte!To onikání jste
odkoukal kde? Pochlubte se...
pleningeri
2019-05-02 19:31
Až si demagog BigMax tu mapu najdou ať dají vědět. Možná ve
Vojenském historickém ústavu ... Ten na tvorbě dvanáctisvazkového
díla spolupracoval. Jinak kádrujou zdroje o stošest. Nejsou náhodou
dobrovolník našeho "ministerstva pravdy" na Horách Kavčích?
Podle keců to tak vypadá ... Bóže to je úroveň, kam až to klesli?
velkymaxmilian
2019-05-02 19:21
@pleningri: Popište nám bitvou, ve které Rudá armáda 11.5.1945 ve
východních Čechách zničila tu Schrönerovu miliónovou armádu a
klidně i přehánějte! Jinak historická díla z nakladatelství Svoboda
jsou jistě vzorem nestrannosti...
salekiv
2019-05-02 19:19
pleningeri: Vaše pohrdání těmi mrtvými je velká sprosťárna.
pleningeri
2019-05-02 19:03
salektiv místo blitků si najděte mapy dislokace Schörnerovy armády
Mitte. Je to okolí Poděbrad, Jičína, Nového Bydžova, Jaroměře, kde
bylo uskupení Wehrmachtu 11.V. 1945 zničeno. Myslejí si, že Rudá
armáda nechá miliónové uskupení nepřítele z obklíčení utéci k
Američanům i po železnici? Zdroj - Dějiny II. světové války, sv. 10,
mapová příloha č. 9.
salekiv
2019-05-02 17:29
To, že nás osvobodila RA je jistě pravda. To ale neznamená, že máme
za to být vděčný dnešnímu režimu v RF. Ten už s tím nemá nic
společného. Na konci války bombardovala naše území i RA, ještě 9.
května 1945, tedy den po podepsání německé kapitulace, středočeská
města Mladá Boleslav a Mělník. Zahynulo přitom prokazatelně 140
lidí, nicméně hovoří se až o 500 obětech. Tyto oběti nejsou zase
zajímaví pro soudruha politruka Zachariáše.
yucon.fox
2019-05-02 16:46
Myslel jsem, že máte na víc, BIGmaxi, než svádět své překotné
myšlení na tablet Lenovo. Těch pár řádků by zvládla
"dvaosmšestka" z roku 1982.
reich.mir.fan
2019-05-02 16:27
Za zlatého zločinného socíku nám to naše osvobození Amíkama starý
pán profesor dějepisu vysvětloval takto:Víte studenti ti Amíci
přijeli do toho Plzňa hlavně kvůli tomu aby uklidili za mláku a odsud
zejména do Jižní Ameriky válečné zločince které jejich zprodajské
služby měli vytypované pro své další využití.
velkymaxmilian
2019-05-02 15:41
@ferdaholub: Laskavě mne nestavte na úroveň jednoho z největších
hlupáků zde diskutujiciho, tedy rudého mlokonoka pleningeriho. Padlo
nebo bylo zraněno při osvobozování převážně moravského teritoria
oněch 60 000 Rumunů? Kdo to zpochybňuje je darebák, chcete se k nim
také přiřadit? Můžete si vybrat,je to vaše věc...
ferdaholub
2019-05-02 13:43
pleningeri ,a maxmiliáne,až nám příště budete chtít něco
sdělit,tak prosím k vůli mně,nejprve začněte myslet.Ona osobně
prožitá událost jako fakt má jistě větší oznamovací hodnotu,
než-li smyšlená lež. takže si také nejprve uvědomte v jakém
termínu bylo dobyto Rumunsko a jak ochotně naše území
"osvobozovali"rumunští vojáci. A že to byli souputníci
Hitlerova uskupení, to doufám nezapřete!
pleningeri
2019-05-02 12:38
Velký Maxi již jsem na Váš blitek o Královské rumunské armádě
reagoval. Dostal jsem tehdy od jeho Veličenstva vynadáno, ráčejí si to
tady na webu přečíst. Je mi fuk, že zrovna vy nemáte Dějiny II.
světové války z nakladatelství Svoboda, kde se i o těchto jednotkách
pojednává. Maxíku, dělá jim dobře být tu za pitomce? Tak si zajdou
do knihovny, možná Koniášové jako Vy je ještě nevyřadili z
knižního fondu ...
velkymaxmilian
2019-05-02 11:35
Z mé glosy vypadalo "na Moravě"a částečně zmatený
slovosled je dán nevalnou pamětí tabletu Lenovo, kterým nás zásobuje
"rudá Čína", asi tak...
velkymaxmilian
2019-05-02 11:27
Existenci Rudé armády nikdo nezpochybňuje, ale v letech 1944-1945 na
území bývalého Československa při jeho osvobozování operovalo 250
000 vojáků 2. rumunské královské armády, padlo nebo bylo zraněno
jich bylo 60 000(!). Speciálně u vás na osvobodili cca 1700 obcí a
přes třicet měst.Jejich podíl byl zatloukán 42 let a spousta z vás v
tom vesele pokračuje dalších třicet let! Nepoučitelnost hrubšího
zrna snad ani nemůže existovat...
svaty_vaclav
2019-05-02 10:08
Prosudetská a proněmecká TOP-09 v Praze-6 usiluje o odstranění
památníku osvoboditele Prahy v roce 1945 maršála SSSR Ivana
Stěpanoviče Koněva. Budiž věčná čest a sláva hrdinným sovětským
osvoboditelům ČSR v roce 1945 od německé poroby. Předek představitele
TOP-09 Schwarzenberga nechal zřídit pracovní romský tábor v Letech a
poslanec Karel Schwarzenberg se k tomu dnes nechce znát. TOP-09 nenávidí
všechno české a národní a snahy o likvidaci památníku maršála SSSR
Koněva starostou za TOP-09 v Praze-6 jsou toho jedním z příkladů.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.