FOTO – AŽD Praha

Ústecký kraj navyšuje počet kilometrů pro železnici

Společnost AŽD Praha a Ústecký kraj v rámci 20. ročníku ostravského veletrhu Czech Raildays 2019 představili veřejnosti a pokřtili modernizovanou nízkopodlažní motorovou jednotku RegioSprinter, která bude jezdit na obnovené každodenní lince Litoměřice – Most.

Ta se spustí se změnou jízdního řádu, tedy od 15. prosince 2019. Linka U10 bude rychlejší než doposud provozované autobusové linky.

»Před pěti lety se Ústecký kraj rozhodl, že na některých tratích obnoví alespoň víkendový turistický provoz, aby nezanikly. Společnost AŽD Praha následně modernizovala trať na takovou úroveň, že s přidáním moderních vozidel bude atraktivní i pro každodenní provoz, o čemž svědčí i zájem cestujících. Od prosince tohoto roku tak bude jezdit každý pracovní den mezi Litoměřicemi horním nádražím a Třebívlicemi 11 párů vlaků, dalších sedm párů pak mezi Litoměřicemi a Mostem. Od letošního roku navyšujeme počet kilometrů pro železnici. Postupně tak zachraňujeme některé z tratí odsouzené dříve za jiných krajských vlád k zániku uvedl náměstek hejtmana Ústeckého kraje pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM).

»Společnost CZ LOKO odvedla naprosto precizní modernizaci motorové jednotky, navíc ve velmi krátkém čase. Nejenom, že celá jednotka vypadá, jako by právě sjela z výrobní linky výrobce Siemens-Duewag, ale je nově vybavena pohodlnými sedadly z produkce BORCAD a také prostorným WC s vakuovým systémem, které v původní výbavě chybělo. Samozřejmostí jsou pak zásuvky, klimatizace, Wi-Fi a další prvky moderního cestování,« popsal modernizaci motorových jednotek generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Motorová jednotka RegioSprinter pojme 65 sedících cestujících a 100 stojících. Maximální rychlost je 100 km/h, kterou společnost AŽD Praha, která bude linku U10 provozovat, využije na rovných úsecích Švestkové dráhy. Ta se tak stane nejrychlejší regionální tratí v České republice.

Švestkovou dráhu koupila společnost AŽD Praha od státu v roce 2016. Od té doby prošla rozsáhlými opravami s tím, že v konečné fázi bude sloužit nejenom pro každodenní dopravní obslužnost Ústeckého kraje, ale také jako zkušební polygon pro nové technologie z produkce AŽD Praha. Dokonce se na Švestkové dráze budou od roku 2020 testovat autonomní vlaky bez strojvedoucích.

(zku)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.9, celkem 9 hlasů.

(zku)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Hlasování
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.