Ilustrační FOTO - Pixabay

Pivo se stále méně konzumuje v hospodách

Tuzemské pivovary za letošní tři čtvrtletí vyrobily o 1,2 procenta méně piva než před rokem. Pro tuzemský trh klesla produkce o 3,2 %, naopak na export vzrostla o 4,3 %. Export loni tvořil skoro čtvrtinu celkového výstavu a letos jeho podíl nejspíš znovu vzroste.

Informovala o tom výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven Martina Ferencová. Za poklesem pro český trh stojí podle ní mimořádně teplé loňské počasí, které pomohlo k tehdejším rekordním prodejům. Letos se je prostě nepodařilo zopakovat.

»Tuzemský trh je dlouhodobě stabilní. Co nám však dělá starosti, je pokračující odklon od pití čepovaného piva v restauracích a hospodách. Zatímco ještě v roce 2009 drželo čepované s přehledem prim, loni se jeho podíl snížil už na 38 % a pokles pokračuje. V prvních devíti měsících letošního roku byl podíl piva čepovaného ze sudů a tanků na celkové tuzemské spotřebě 37 %,« řekla Ferencová.

Polovinu spotřeby v České republice tvoří spodně kvašená jedenácti a dvanáctistupňová piva, jejich obliba mírně posiluje. Dalších 45 % spotřeby pak připadá na výčepní piva. »Zbývajících pět procent tvoří kategorie nealkoholických piv, pivních mixů a pivních speciálů. Přestože jde o relativně malý objem, je v této kategorii čilý pohyb. Každoročně se objevují desítky nových variant ovocných mixů v nealkoholických i nízkoalkoholických variantách a při nejrůznějších příležitostech pivovary vaří speciální piva,« uvedl v tiskové zprávě svaz pivovarníků.

Loni tuzemské pivovary vyrobily rekordních 21,3 milionu hektolitrů piva, meziročně o 4,7 % více. Po předloňském poklesu výroby se tak vrátily k růstu. Za zvýšením produkce stálo hlavně pivo určené na vývoz, jehož výroba se meziročně zvýšila o 11,8 %. Vyšší loni byla i tuzemská spotřeba piva, stoupla o 2,9 % na 16,5 milionu hektolitrů. Na obyvatele se tak u nás loni vypilo 141 litrů, meziročně o šest velkých piv více.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.2, celkem 9 hlasů.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


jmhad
2019-11-09 20:59
Pro nás chudší celkem logické - za jedno pivko v hospodě si koupím
dvě piva v marketu, tedy u tzv výčepní klasiky. Gambáč 10 je v
obchodě max za 14, když jsou slevy tak za deset, v putyce min za
25.Obdobně třeba různé jedenáctky. U značkových dvanáctek je to
trošku menší rozdíl, tedy kromě Práglu.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.