Novotný slouží reinkarnaci nacismu

České úřady jsou podle Ruska netečné k plánům pražské čtvrti Řeporyje na stavbu pomníku fašizujícím vlasovcům, kteří pomáhali při osvobození Prahy na konci 2. světové války, a nadržují zločinnému přepisování dějin.

Řekla to ve čtvrtek mluvčí ruské diplomacie Marija Zacharovová. Nápad na pomník vlasovcům, který prosazuje kontroverzní starosta Řeporyjí Pavel Novotný (ODS), označila za »naprosto příšernou iniciativu«, která slouží reinkarnaci nacismu.

Nahnědlý dárek k Vánocům

O pomníku vlasovcům má zastupitelstvo Řeporyjí rozhodnout 16. prosince. Vlasovci byli občané Sovětského svazu, kteří ve 2. světové válce nejprve bojovali po boku Němců proti Sovětům, ale na konci války údajně pomohli osvobodit Prahu. Příslušníky tzv. ruské osvobozenecké armády pod velením generála Andreje Vlasova pokládá Rusko za zrádce a kolaboranty.

»Požadavky místních vedoucích provádět ve svých čtvrtích exteritoriální politiku nebudí patřičnou reakci ministerstva zahraničních věcí České republiky a dalších úřadů, jejichž úkolem je zajistit, že stát splní ustanovení mezinárodních dokumentů podepsaných jeho jménem,« uvedla Zacharovová na tiskové konferenci. »Jsme demokratická společnost, kde vláda nemůže rozhodovat za samosprávy, a je to tak správně,« reagoval na to alibisticky český ministr zahraničí Tomáš Petříček.

Bývalý ministr zahraničí a nyní ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD) ale ve čtvrtek médiím řekl, že by si přál, aby starostové a primátoři podobné věci konzultovali s ministrem zahraničí. »Ty věci mají dopad do zahraničních vztahů,« uvedl. »Jsem přesvědčen, že tato záležitost je především pro historiky,« kontroval lacině Petříček.

Nepromlčitelné zločiny proti lidskosti

»Není to ani filozofická, ani teoretická otázka, ani otázka názorů veřejnosti či historických preferencí, ale otázka mezinárodního práva a dodržování závazků státu. Hodnotíme to jako zjevné nadržování zločinnému přepisování dějin,« prohlásila podle agentury TASS Zacharovová. Podotkla také, že činy Vlasova a členů Ruské osvobozenecké armády vyhodnotil norimberský tribunál jako účast na válečných zločinech a na zločinech proti lidskosti, které jsou nepromlčitelné.

Ohledně zamýšleného pomníku Zacharovová dodala, že cílem podle ní není jen obyčejné falšování dějin, ale »reinkarnace, vytahování z hrobu dějin neonacismu, fašismu a všeho, co s tím souvisí«.

Vlasova za Koněva

»Teď se v Praze chystají oslavovat Vlasova jako hrdinu, a tak musí odstranit pomník Koněvovi a postavit pomník Vlasovovi,« dodala trefně mluvčí ruského ministerstva v narážce na záměr pražských úřadů odstranit památník sovětskému maršálovi Ivanu Koněvovi…

(rj)

 

 


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.4, celkem 104 hlasů.

(rj)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Pisatel66
2019-12-05 18:13
Máte mít Janouchu poslední slovo, budiž. Ideová zrada...bože kdy já
tohle naposledy slyšel? Nesměji se, pláču - nad vámi zrádci levice.
halonoviny
2019-12-05 13:36
Plácáte nesmysly, abyste odvedl pozornost od ideové zrady, které se
propagováním šovinistické nenávistné ultrapravice na levicovém
serveru dopouštíte. Vaše věc... R. Janouch
Pisatel66
2019-12-04 16:39
Janouchu, je jisté že se salónním komunistou z pražské kavárny se,
ač taky Pražák, neshodnu. To se stává. A já trouba vás ještě
donedávna volil ....
halonoviny
2019-12-04 12:02
Kdyby to bylo falešné, Pisateli, tak byste měl jistě pravdu. Jenže u
autentické levice to právě falešné není, tam je to automatické, od
srdce. Humanismus, pacifismus, internacionalismus, tolerance, smíření,
"třídní" solidarita bez ohledu na barvu pleti či kulturu a
náboženský základ pronásledovaných - to jsou všechno automatické
levicové hodnoty. Falešné je naopak to tzv. vlastenectví těch vašich
ikon s Okamůrou v čele... To totiž není zdravé vlastenectví, ale
extrémní nacionalismus říznutý šovinismem. A to fakt skutečná
levice podporovat nemůže. Že to Skála dělá, je doklad toho, že
prostě nepatří ke skutečné levici, no... R. Janouch
baborj
2019-12-04 00:30
Velký maxi: uklidni se. To, že jsi můj komentář nepochopil, se
nedivím. Vojáci se totiž běžne strilej svázáni do tylu. Dnes a
denně v přímém přenosu. Ale jestli chceš, ty internetový hrdino, mi
říct své invektivy do očí, rád se s tebou potkám v tvém rodném
městě. Napiš na baborj@seznam.cz a ukaž mi, jak vesis komunisty
Pisatel66
2019-12-03 20:13
Janouchu, neničte své zdraví posloucháním Soukupa, dívejte se na ČT,
tam komunisty vašeho typu zvou (Skálu ne). Se svými názory se tam
možná i dostanete - až bude třeba KSČM ještě víc snížit
preference. Máte smůlu : vy si totiž myslíte že být levicovým
znamená být neználkem zavřeným ve své ulitě falešné solidarity,
falešného objímání se se všemi, falešného moralizování, falešné
rovnosti, falešného přijímání migrantů.
halonoviny
2019-12-03 15:45
Omyl Pisateli. Právě že je poslouchám dost často. I Soukupovu
sebestřednou sérii jájíčkovských pořadů sleduju na to, že mám
rád svůj žaludek, poměrně často - víc než by si ta nebezpečná
populistická šaškárna zasloužila. Sleduju a poslouchám je dost často
na to, abych věděl jedno. Že ani jeden z nich rozhodně není levicový!
A to mi jako levicovému aktivistovi a redaktorovi českého levicového
deníku fakt nejde pod fousy - logicky! R. Janouch
Pisatel66
2019-12-03 15:20
Janouchu, svým "Máte pravdu, Pisateli - s tím Okamůrou. To jsem
tím srovnáním Žirinovského vlastně ještě urazil... R.
Janouch" jste se zařadil viditelně do fronty těch krajně
levo-pravých primitivů kteří nikdy neslyšeli mluvit Zemana, Okamuru,
Soukupa apod., ale ví že mluví a jednají sprostě.
svaty_vaclav
2019-12-03 13:53
Hitler měl podporu německého velkokapitálu a jen díky němu a jen z
jeho pokladen měl neomezený přísun financí do stranické pokladny
NSDAP. Tento velkokapitál má největší vinu na rozpoutání 2. sv.
války a na zvěrstvech nacistů. Hitler nikdy nic nezestátnil a už
vůbec v Německu nezrušil kapitalistické soukromé vlastnictví.
Němečtí kapitalisté a junkeři (statkáři) byli oporou Hitlerovy moci.
Soukromé kapitalistické firmy měly velké zisky z Hitlerovy války –
německá soukromá firma IG Farben např. vyráběla a dodávala
Hitlerovým nacistům chemický produkt Zyklon B (jinak obyčejný
kyanovodík). Tímto výrobkem německého soukromého kapitalistického
velkoprůmyslu byli vražděni vězni v plynových komorách v německých
koncentračních táborech. Velké kapitalistické německé firmy –
Junkers, Messerschmidt, Opel, BMW, Thyssen, Krupp a mnoho dalších
dodávaly Hitlerově nacistické armádě své výrobky pro vedení války.
Samozřejmě za tučné zisky kterými si mastily kapsy, kterými je Hitler
odměňoval a dále je platil z kořisti v porobených územích –
suroviny, uhlí, rudy, atd. Také jim Hitler dodával do továren pracovní
sílu - zajatce, vězně koncentračních táborů, lidi násilím
odvážené do Německa z celé Evropy na nucené práce.
stieglitz
2019-12-03 13:43
Co je to fašismus ? Definicí existuje řada. Podle mne je to takové
univerzální alibi a argument pro všechny ruské a komunistické šmejdy,
kterým dokážou naprosto spolehllivě zdůvodnit každé své svinstvo,
každý svůj sebeperverznější zločin
velkymaxmilian
2019-12-03 13:23
@baborj: Prostě v Katyni ruský voják přivedl k jámě polského
vojáka, se svázanýma rukama střelil ho do týlu, a to byla podle tebe
soudruhu "férovka". Nejsem velkým milovníkem expresivních
výrazů, ale fašistická hovada tvého druhu měla být utracena po
narození... P,S.: Vše špatné je k něčemu dobré, tvé myšlení
ukazuje morální úroveň části (otázkou je jak velké) elektorátu
voličů KSČM...
halonoviny
2019-12-03 12:52
Klímo, díky, že jste odhalil své ego... Aspoň už víme, s kým máme
tu čest. R. Janouch
halonoviny
2019-12-03 12:51
Máte pravdu, Pisateli - s tím Okamůrou. To jsem tím srovnáním
Žirinovského vlastně ještě urazil... R. Janouch
baborj
2019-12-03 07:53
vlasovci byli prachsprostí vrazi! Žádné omluvy od lidí, kteří
nezažili válku, jim nepomohou. V drtivé většině působili v týlu
nepřítele a pomáhli kompromitovat partyzánské hnutí. Zabíjeli ženy,
děti, starce, civilisty - venkovany, kteří se nemohli bránit.
Novotného srovnání s Katyní, kterou si každý může vykládat, jak
chce, je podpásovka hodná ODS. V Katyni si vyřizovali účty vojáci s
vojáky. A vojáci jsou od toho, aby umírali. vlasovce si najímali ssáci
na práci, ve které si sami nechtěli ušpinit ruce. Nad jejich krutostí
k vlastním lidem často žasli. Zařadili se tak po bok banderovců a
ustašovců. Jen jim postavte pomník. Bude to vizitka tohoto režimu
svaty_vaclav
2019-12-03 02:14
Česká televize, česká Vláda, česká Demožumpa, český Senát krmí
24 hodin denně 7 dní v týdnu 365 dní v roce rozbité Československo
svou nenávistí vůči Rusku, které nám nic neudělalo, jen nás
osvobodilo od německé poroby.
Pisatel66
2019-12-02 22:25
https://www.youtube.com/watch?v=_81IDi1RLqU
Prokopic.Karel
2019-12-02 22:19
Ona ta problematika tzv. Vlasovců je složitá přesně tak, jak složitý
je život. Mezi tzv. Vlasovci pochopitelně najdete nešťastné lidi,
kteří chtěli za svou vlast bojovat, ale Stalinova armáda byla velmi
špatně vybavena. Až po druhý extrém - lidi, kteří (nebo jejich
příbuzní a známí) zažili hodně hrůzného ve Stalinském SSSR a
nevadilo by jim se spojit s ještě větším ďáblem. V německém
zajetí si zažili svoje, mnoho jich zemřelo. Všichni ale věděli jedno:
že se nemohou vrátit do SSSR. Stalin si dal práci, aby zajistil jejich
pochytání a odsun do lágrů. V tom mu pomáhala i americká armáda.
Přesto to tzv. Vlasovci zkoušeli - dostat se do
"nesovětského" vojenského prostředí. Podle mne v podstatě
"cestou se náhodně dostali" do Prahy a okolí. (Ty Řeporyje
byly v té době hodně malou ..delí) A opět: někteří pomáhali. Jiní
naopak. Vím z příbuzenstva o tom, jak tzv. Vlasovci řádili v Brně:
kdo se před nimi neschoval, byl v nejlepším případě pouze okraden.
Takže je to celé velmi rozdílná směs, jak to v životě bývá. Ten
nápad "komikova syna" stát se slavným a hloupě se prezentovat
v ústřední ruské TV, včetně stavění pomníku, je nápad šílence.
Svým ruským kolegům k tomu sděluji, že ani dnes nemají ty Řepičky
více než 4 tisíce lidí včetně kojenců. V Rusku (ale i na Ukrajině)
jsou za vesnice považovány obce i s 20-ti tisíci lidí.
svaty_vaclav
2019-12-02 21:44
Žirinovskij má pravdu …………….. https://youtu.be/QyRYT6CL2Z4
Pisatel66
2019-12-02 21:32
Janouchu, nechte se vyšetřit. Srovnávat Okamuru a Žirinovského do
stejně latě může jen ..... Doplňte si sám. Komunisté jako vy
přivedou stranu do hrobu.
velkymaxmilian
2019-12-02 20:21
@roman.janouch: Díky, jméno neoficiálního šéfa ruských nacistů mi
vypadlo z hlavy, ale ruku na srdce pane Janouchu, některé jeho veřejné
projevy a nastiňovaná jednoduchá řešení se vcelku kryjí, raději
nebudu pokračovat s kým... Přeji hezký první adventní týden!
1 | 2
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.