Premiér Andrej Babiš. FOTO - Haló noviny

Zemětřesení na ministerstvu dopravy

Premiér Andrej Babiš (ANO) odpoledne navrhl prezidentovi Miloši Zemanovi odvolání ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO). Prezident Babišův návrh přijal.

Vedením resortu má být podle premiérova návrhu pověřen vicepremiér Karel Havlíček (za ANO), nemá jít o dočasný zástup, ale trvalé řešení. Podle Babiše by měl zvážit rezignaci první náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček i ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Zbyněk Hořelica.

Kremlík končí kvůli zakázce na informační systém a e-shop pro elektronické dálniční známky. Tu za 401 milionů korun získala od SFDI bez soutěže společnost Asseco Central Europe. »Není možné takto nakládat s prostředky daňových poplatníků a není možné, aby úředníci, když máme zákon o státní službě, si dělali, co chtějí,« vysvětlil rozhodnutí Babiš.

Premiér očekává, že vicepremiér Havlíček bude funkci šéfa dopravy zastávat trvale. Změna může podle něj být základem perspektivní fúze ministerstev.

(cik)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.5, celkem 13 hlasů.

(cik)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


satanice.666
2020-01-21 19:10
slechta48: Třeba právě proto, že se situace začala zlepšovat právě
po příchodu soukromých dopravců. Jestli na tom měla podíl i nějaké
změna vedení, to netuším a nedokážu plně posoudit, ale pokud ano,
tak v tom určitě hrají roli oba faktory současně. A s těmi osobami to
asi nejde takhel jednoduše srovnávat, když soukromí dopravci jezdí jen
vybrané trasy. Nicméně na trase Praha-Olomouc, kterou jezdím
nejčastěji z těch, kde fungují Leo Expressy, dávám vždy přednost
právě jim a vím, že spousta lidí to má stejně. Na nízkou poptávku
si určitě stěžovat nemohou, když LEO vlaky bývají po celých deset
konstatně zaplněné. Aby taky ne, když ten komfort, chování většiny
personálu i bonusy pro pravidelné cestující jsou nesrovnatelně
větší. S ČD se dá jet jen vlaky s povinně místenkovou rezervací, u
běžných rychlíků a expresů je to džungle, která akorát pokazí
celý den.
slechta48
2020-01-21 08:58
satanice.666 proč si myslíte, že za změny k lepšímu na ČD může
konkurence a ne vedení společnosti? Kolik osob "konkurence"
přepravila a kolik národní dopravce?
znovacek
2020-01-21 07:25
Konkuren v lesich dokonala spalenou zemi. Vse primerene.
satanice.666
2020-01-20 20:48
slechta48: Naopak, konkurence na železnici národnímu dopravci jedině
prospěla. Kvalita poskytovaných služeb se za posledních deset let od
nástupu RegioJetu a Leo Expressu zvýšila několikanásobně (i když
jsou stále velké nedostatky). Možná se jednou dočkáme, že budou mít
ČD k dispozici Wifi dokonce i více než v jednom vagoně z deseti a
komfort jízdy bude na evropské úrovni a ne na úrovni Mongolska.
slechta48
2020-01-20 19:31
Přál bych si, aby i pokusy s cizí konkurencí národního dopravce na
českých železnicích tímto skončily.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.