Ilustrační FOTO - Pixabay

Francie chce vytvořit »bateriový Airbus«

Francouzský prezident Emmanuel Macron oznámil balíček v hodnotě více než osmi miliard eur (216 mld. Kč) na záchranu domácího autoprůmyslu zasaženého koronavirovou krizi. Za to chce, aby se z Francie stal největší výrobce čistých aut v Evropě.

Macron to řekl po návštěvě výrobce automobilových součástek Valéo v severní Francii.

Státní podpora podle něj při koupi elektromobilu stoupne z dosavadních 6000 eur (asi 162 000 Kč) na 7000 eur (189 000 Kč), citovala Macrona agentura DPA. »Je tu 400 000 neprodaných aut,« vysvětlovala hlava státu rozhodnutí vlády a dodala, že opatřením chce vytvořit »poptávkový šok«. Vláda podpoří i ty spotřebitele, kteří se rozhodnou vyměnit svůj starý vůz za nový a méně škodlivý pro životní prostředí.

Z Francie se podle prezidenta má stát evropská jednička ve výrobě ekologických vozů a do země se má vrátit výroba přeložená do jiných zemí. »Potřebujeme motivační cíl: učinit z Francie nejvýznamnějšího výrobce čistých vozidel v Evropě tak, že v příštích pěti letech vyrobí více než milion elektrických a hybridních automobilů ročně,« řekl Macron a dodal, že žádný model, který se nyní vyrábí ve Francii, se nebude smět produkovat v jiných zemích.

Dvě největší domácí automobilky se výměnou za vládní podporu zavázaly, že zvýší produkci ekologických automobilů na francouzské půdě. PSA bude ve Francii od letoška vyrábět 120 000 takových vozů a Renault slíbil, že francouzskou výrobu do roku 2022 zčtyřnásobí na 240 000 vozů ročně, citoval Macrona list Les Echos.

Prezident také oznámil, že automobilka Renault se připojí k výrobci Peugeotu PSA, jeho německé dceřiné firmě Opel a k francouzské energetické firmě Total a její dceři Saft a vytvoří obří francouzsko-německý podnik na výrobu baterií pro elektrické a hybridní automobily. Prostřednictvím tohoto »bateriového Airbusu« chtějí Evropané získat nezávislost na asijských dodavatelích baterií, uvedly agentury.

Macron a jeho vláda v Paříži jsou pod velkým tlakem. Automobilový průmysl v zemi zaměstnává zhruba 400 000 lidí. Francouzský automobilový trh se v dubnu v důsledku koronavirové krize propadl téměř o 90 %. Očekává se, že jeho oživení bude jen pomalé.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: pro článek zatím nikdo nehlasoval

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


hajek.jiri51
2020-05-29 12:19
Každý z prvků na cestě energie z místa výroby na místo použití má
účinnost menší jako 100%. Plus tkzv. uhlíkové a i jiné stopy. Je
to domyšlené, nebo jsou to jen prázdná reklamní hesla, na pozadí
opakovaní kterých budou mezitím zlikvidovány třeba neobnovitelné
deštné pralesy, flora i fauna? A potom teprve, až nebude cesty zpátky,
budeme všichni čučet?
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.