Ilustrační FOTO - Pixabay

Praha bude krotit historii

Pražský magistrát chce upravit podobu provozoven v historickém centru města. Rozšíří proto platnost svého manuálu označování provozoven, který má zlepšit podobu ulic.

Nově bude platit pro všechna památkově chráněná území v Praze, nejen pro centrum, a bude mít také obrazovou část. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Pravidla jsou platná pro domy v majetku města, o dodržování manuálu bude Praha jednat i se soukromníky. Dokument například stanovuje podobu polepů nebo vývěsních štítů provozoven.

»Jedná se z našeho pohledu o důležitý materiál. Je přehledně zpracovaný a ukazuje příklady dobré praxe a to, jak chceme, aby Praha vypadala,« řekla radní Hana Třeštíková (Praha Sobě). Manuál se doposud vztahoval pouze na území Pražské památkové rezervace a jednotlivé kulturní památky. Nově bude platit pro veškerá památkově chráněná území v Praze. »Tudíž pro území památkové rezervace v hlavním městě Praze a území památkových zón v hlavním městě,« píše se v materiálu.

Pravidla určují například, že polep na výloze obchodu nemá být větší než 20 procent prosklené plochy nebo že nesmí být používány reflexní barvy, sériové nápisy nebo rotující a blikající poutače. Na štíty pak nebude možné dávat vyobrazení prodávaného produktu. Dokument určuje také počet poutačů přidělaných na fasádu a »trčících« do ulice a určeno je také místo, kde má být firemní označení. Výjimku z pravidel budou mít lékárny nebo pošta.

Nově v materiálu přibyla kapitola týkající se markýz obchodů a restaurací. »Tato kapitola navazuje na zkušenosti z úsilí o omezování vizuálního smogu v pražských ulicích, které ukázaly, že i markýzy jsou prvek, který často slouží k umístění reklamního označování,« píše se v dokumentu. Zakázány budou velkoformátové markýzy s elektromotorem poháněným výklopnými rameny. Musí být jednobarevné a nápisy a loga mohou být pouze na volánu. V případě markýzy bez volánu nesmí přesáhnout třetinu hrany markýzy.

Součástí manuálu je nově také obrazová část, v níž je přesně vyobrazeno, jak by měla ta která provozovna vypadat včetně například počtu cedulí a bannerů nebo rozměrů nápisů.

(cik)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6, celkem 6 hlasů.

(cik)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


abbeyroader
2020-06-02 18:14
Obsahem uvedeného agenturního textu je prostý fakt, že Praha bude
krotit zhůvěřilé prodejce v zájmu zachování historické atmosféry
města. Dát do jeho záhlaví titulek "Praha bude krotit
historii" je projevem práce totálního lempla, nebo blázna. Mrzí
mě, že taková věc unikne korektorovi i šéfredaktorovi. Jsem zvědav,
zda se k věci soudruh Cinka postaví. (pokud se tedy skrývá pod
redakční zkratkou cik)
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.