Reklama

Dobročinných prý 80 % Čechů

Čtyři z pěti Čechů v uplynulém roce podnikli nějakou dobročinnou aktivitu. Více než třetina lidí darovala peníze. V době koronavirové krize také lidé podporovali své oblíbené podniky nebo pomáhali sousedům. Více to ale bylo znát při první vlně epidemie.

Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos ve spolupráci s Asociací společenské odpovědnosti.

Ilustrační FOTO - Pixabay

V současnosti polovina dotázaných vnímá menší vlnu solidarity, než byla na jaře při první vlně koronaviru. Z průzkumu vyplývá, že lidé již nemají takový strach, zlehčují situaci či nedodržují opatření. »Nejochotnější jsou lidé pomoci s nákupem rodině, dále pak sousedům či známým, případně i s hlídáním dětí. Pokud by byli přímo požádáni, je asi třetina Čechů ochotna pomoci s trasováním kontaktů nebo v nějaké neziskové organizaci pomáhající potřebným,« uvedla mluvčí Ipsos Markéta Kneblíková.

Na jaře či na podzim podpořilo svůj oblíbený podnik, divadlo nebo obchod více než 60 procent lidí. Nakupovali například zboží z konkrétního obchodu. Peníze darovalo 36 procent dotázaných. Nejčastěji přispívají na děti, handicapované a na zvířata. Zhruba polovina z nich přispívá do 500 korun za rok, přibližně čtvrtina 501 až 1000 korun, další více než tisíc korun. Většina lidí přispívá příležitostně. Přibývá těch, kteří posílají peníze převodem na účet. Koronavirus ale bude mít vliv na výši příspěvků, zhruba desetina dárců chce do budoucna přispívat méně.

První prosincový den se celosvětově uskuteční akce Dárcovské úterý. Lidé při ní mohou darovat vedle peněz oblečení nebo potraviny. Zapojit se chce až čtvrtina Čechů. Loni se vybralo se téměř 71 milionů korun.

Iniciativa vznikla ve světě před sedmi lety jako protipól k předvánoční nákupní horečce.

(ste)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: pro článek zatím nikdo nehlasoval

(ste)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.