Info pro čtenáře

Vážení čtenáři. Přecházíme na nový web, který je na adrese https://www.ihano.cz.

Tato adresa bude stále funkční, ale už ne aktuální. Bude fungovat jen jako archiv.

Přejděte na https://www.ihano.cz.

Reklama
--> 
Ilustrační FOTO - Wikimedia commons

Modernizace slovenských tratí vázne

Slovensko výrazně zaostává v modernizaci svých hlavních železničních koridorů a v této oblasti neplní původně stanovené cíle.

Ve své analýze to uvedl slovenský nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ), podle kterého by se Bratislava při modernizaci železničních tratí mohla inspirovat Českou republikou.

Ke konci loňského roku Slovensko zrekonstruovalo jen třetinu hlavních železničních tratí, a to za 1,6 miliardy eur (41 mld. Kč). V současnosti stavební práce pokračují na dalších úsecích v délce 74 kilometrů. Podle NKÚ je v zemi do roku 2030 potřeba zmodernizovat 563 km tratí s odhadovanými náklady 5,6 mld. eur (143 mld. Kč).

»Na téměř nulové plnění cílů souvisejících s modernizací hlavních železničních tratí má zásadní vliv nedostatek financí a absence udržitelného systému vícezdrojového financování. Poslední dvě desetiletí řešíme klíčové projekty dopravní infrastruktury výlučně z evropských zdrojů, což je nesystémové a neudržitelné,« uvedl místopředseda NKÚ Ľubomír Andrassy.

Úřad uvedl, že vzorem pro Slovensko ve zmíněné oblasti by mohla být ČR, která podle úřadu do konce roku 2019 zmodernizovala 76 procent své železniční sítě. Z analýzy NKÚ vyplývá, že dvě pětiny nákladů pokryly národní zdroje, dalších 30 % evropské fondy a zhruba čtvrtinu bankovní úvěry.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 2 hlasy.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama